تعدادی از کاربران کنسول پلی استیشن ۴ در روزهای اخیر از یک آپدیت عجیب و نگرانکننده در رابط کاربری دستگاه خود خبر دادهاند. این آپدیت باعث میشود آیکون بازیهایی که کاربران آنها را خریداری نکردهاند، به شکلی کاملا مشابه با یک بازی نصبشده در منوی اصلی کنسول ظاهر شود و همین امر باعث وحشت اولیه برخی از بازیکنان به دلیل احتمال هک شدن اکانتشان شده است.
طی هفته گذشته، گزارشهای متعددی از سوی صاحبان کنسول پلی استیشن ۴ در شبکههای اجتماعی منتشر شده که از یک تغییر غیرمنتظره در منوی اصلی کنسول خود حکایت دارد. این کاربران پس از روشن کردن دستگاه، با آیکون یک بازی جدید مواجه شدهاند که هرگز آن را خریداری یا دانلود نکردهاند و همین موضوع، نگرانی از هک شدن حساب کاربری پلی استیشن (PSN) را در میان آنها به وجود آورده است. اما حقیقت چیز دیگری است.
بر اساس گزارشها و تصاویر منتشر شده، این آیکونهای جدید تفاوتی با آیکون یک بازی واقعی که روی کنسول نصب شده ندارند و حتی دارای دکمه Start هستند. این موضوع در ابتدا باعث سردرگمی کاربران شد، اما مشخص شده که با کلیک روی این دکمه، بازی اجرا نمیشود؛ بلکه کاربر مستقیما به صفحه خرید آن بازی در فروشگاه پلی استیشن (PS Store) هدایت میشود. در واقع، این یک تبلیغ هوشمندانه و فریبنده است که خود را در قالب یک بازی جا زده است.
اگرچه به نظر نمیرسد این تغییر برای تمام کاربران پلی استیشن ۴ اعمال شده باشد، اما تعداد گزارشها به حدی است که نمیتوان آن را یک اتفاق دانست. این اولین باری نیست که سونی سیستمهای تبلیغاتی ناخواسته را روی کنسولهای خود آزمایش میکند. سال گذشته، نمایش تبلیغات در منوی اصلی پلی استیشن ۵ نیز با انتقاد شدید کاربران مواجه شد و سونی در آن زمان این اتفاق را یک باگ نرمافزاری خواند؛ ادعایی که با توجه به تکرار موقت همین مشکل در اوایل سال جاری، از سوی بسیاری پذیرفته نشد.
ظهور این تبلیغات مداخلهجویانه روی پلی استیشن ۴ این گمانه را تقویت میکند که سونی در حال آزمایش یک استراتژی تبلیغاتی جدید و تهاجمیتر است. برخی تحلیلگران معتقدند که این آزمایشها ممکن است مقدمهای برای پیادهسازی یک سیستم تبلیغاتی فراگیرتر در کنسولهای آینده این شرکت، از جمله پلی استیشن ۶، باشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید