در دنیایی که سبک سولزلایک به فرمول غالب بازیهای اکشن تبدیل شده، سازنده چینی عنوان Phantom Blade Zero تصمیم گرفته مسیر متفاوتی را پیش بگیرد.
چیوی لیانگ، کارگردان بازی Phantom Blade Zero، در گفتوگویی با مجلهی PC Gamer اعلام کرده که بازی جدیدش نه یک سولزلایک است و نه یک اکشن سنتی، بلکه معتقد است تنها راه درک تفاوت این عنوان با دیگر بازیها، تجربهی مستقیم آن خواهد بود.
لیانگ با انتقاد از تکرار بیشازحد فرمول سولزلایک در بازیهای نقشآفرینی فانتزی، اعلام کرده است که این روزها بازیهای سولز زیادی داریم. او به الگوی رایج این سبک اشاره کرده و میگوید:
دشمنی عظیم با سلاحی بزرگ، بازیکنی که دائماً جاخالی میدهد و صدای برخورد فلزها در مبارزات سنگین به گوش میرسد.
این فرمول هرچند محبوب، برای بسیاری از مخاطبین تکراری شده است. لیانگ تأکید میکند که Phantom Blad Zero نه یک بازی سولزلایک است و نه یک اکشن معمولی. طبق نمایشهای گیمپلی، تمرکز بازی بر مبارزات سریع، آکروباتیک و روان بوده و این در تضاد با حرکتهای سنگین و حسابشدهی سبک سولز است. با این حال، او اعتقاد دارد که ماهیت واقعی بازی تا زمان تجربهی مستقیم توسط بازیکنان قابل درک نخواهد بود.
لیانگ در ادامه صحبتهایش، روند تکامل ژانرها را با ظهور سینمای کونگفو در دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی مقایسه میکند. او میگوید:
بروس لی، جکی چان و دیگر استادان کونگفو، ژانر جدیدی را خلق کردند که ترکیبی از هالیوود، فرهنگ چینی و اپرای سنتی بود. ما آنها را فیلم اکشن نمینامیم، بلکه فیلم کونگفو خطاب میکنیم.
بر همین اساس، هدف تیم سازندهی Phantom Blade Zero خلق یک زیرژانر جدید در بازیهای اکشن و نقشآفرینی یعنی بازی اکشن کونگفو است.
گرچه برخی منتقدان معتقدند که «اکشن کونگفو» پیشتر در بازیهایی مانند Sifu و Shenmue معرفی شده، اما لیانگ بهدنبال ترکیب این سبک با عناصر RPG و طراحی سولزلایک است؛ ترکیبی که میتواند تجربهای تازه و هیجانانگیز خلق کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید