تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان استودیوی بتسدا، در پاسخ به یک سوال عجیب اما جالب، جزئیات کوچکی را درباره نسخه بعدی سری The Elder Scrolls فاش کرده که باعث گمانهزنیهای تازه درباره مکان احتمالی بازی شده است.

ماجرا از ویدیوی یک تولیدکننده محتوا به نام Any Austin آغاز شد که با روشهای آماری دقیق محاسبه کرد که در دنیای بازی Skyrim دقیقاً ۴۶,۴۳۰ درخت وجود دارد. او این موضوع را با تاد هاوارد در میان گذاشت و از او پرسید که آیا The Elder Scrolls VI درختان بیشتری خواهد داشت یا کمتر؟ هاوارد با تأکید پاسخ داد: «بیشتر… قطعاً بیشتر.»
برای کسانی که اخبار The Elder Scrolls VI را در سالهای اخیر دنبال کردهاند، این اظهار نظر تاد هاوارد عجیب، غیرقابل باور و شاید حتی خندهدار به نظر برسد. در طول هفت سالی که از معرفی این بازی میگذرد، تقریباً هیچ اطلاعات رسمی و دقیقی از آن با گیمرها به اشتراک گذاشته نشده است. بنابراین جای تعجب دارد که اولین اطلاعات رسمی از این بازی، در یک ویدیوی یوتیوب نامربوط فاش شود.

پس از ورود سری The Elder Scrolls به دنیای سهبعدی با بازی Morrowind، داستان هر نسخه در یکی از استانهای قاره کهن و جادویی «تمریل» (Tamriel) جریان داشته است. بازی Morrowind در جزیره «واردنفل» (بخشی از استان ماروویند)، بازی Oblivion در استان «سیرودیل» (Cyrodiil) و بازی Skyrim نیز در استان «اسکایریم» روایت میشدند.
از زمان معرفی رسمی The Elder Scrolls VI، گیمرها بیصبرانه منتظر سرنخی برای کشف محل وقوع داستان بودهاند. با گذشت نزدیک به یک دهه، طبیعی است که این حدس و گمانها گاهی به مرز جنون نیز رسیده باشند. برای مثال، برخی طرفداران صرفاً به دلیل انتشار عکسی با عمامه عربی در اینستاگرام نویسنده ارشد بازی، نتیجه گرفتند که داستان در استان «همرفل» (Hammerfell) در غرب تمریل رخ میدهد؛ منطقهای که محیط آن از کشورهای عربی، ایران، آفریقا و حتی بخشهایی از ژاپن الهام گرفته شده است. همچنین، عدم پرداخت کامل به این استان در بازی The Elder Scrolls Online نیز به عنوان شاهد دیگری بر این نظریه مطرح میشود.

حال به سخنان تاد هاوارد بازمیگردیم. کارگردان این بازی در ویدیوی مذکور تأیید کرد که نسخه ششم قطعاً درختان بیشتری نسبت به Skyrim خواهد داشت. با توجه به اینکه بخش بزرگی از نقشه اسکایریم پوشیده از جنگلهای کاج بود، میتوان سه برداشت کلی از این ویدیو داشت:
۱. وسعت بیشتر: محتملترین گزینه این است که نقشه بازی آنقدر وسیع خواهد بود که بیش از یک استان (احتمالاً ترکیب هایراک و همرفل) را در بر میگیرد؛ بنابراین صرفاً به دلیل وسعت بیشتر محیط، تعداد درختان نیز افزایش مییابد. این گمانهزنی چندان غیر ممکن نیست، خصوصا اگر در نظر داشته باشید که نسخه دوم سری در منطقهای متشکل از هر دو استان مذکور روایت میشد.۲. تغییر محیط: بازی در استان کاملاً متفاوت و خارج از همرفل روایت میشود؛ مناطقی مانند «هایراک» (با احتمال پایین)، «ولنوود» (با احتمال بالا به دلیل ماهیت جنگلی آن) میتوانند کاندید بزرگی برای این تئوری باشند.۳. جزئیات جغرافیایی: طبق لور داستانی سری، استان همرفل دارای جنگلهای بارانی و گرمسیری نیز هست. ممکن است با بزرگتر شدن مقیاس نقشه، این مناطق جنگلی بهقدری وسیع طراحی شوند که پوشش گیاهی انبوهتری نسبت به اسکایریم ارائه دهند.
سمت راست: تصویری از همرفل در بازی The Elder Scrolls Online/ سمت چپ تصویری از ولنوود در همان بازی
در هر صورت، یک نکته مهم درباره این تئوری و گمانهزنیها حیاتی است: تاد هاوارد و به طور کلی بتسدا، نسبت به ارائه و اظهار نظر درباره بازی The Elder Scrolls VI در چند ماه گذشته انعطافپذیری بیشتری از خود نشان دادهاند که خود میتواند نشانهای از نزدیک بودن تاریخ رونمایی حقیقی از بازی باشد. هرچند که یک منبع آگاه مدتی قبل ادعا کرده بود این عنوان همچنان مدت زیادی تا عرضه فاصله دارد.
دیدگاهتان را بنویسید