شرکت سونی در جدیدترین گزارش سالانهی خود، بار دیگر بر تعهدش به تولید بازیهای تکنفره با محوریت داستانی تأکید کرده است. این رویکرد در حالی اعلام شده که بازار ناپایدار بازیهای خدماتمحور (Live Service) باعث شده سونی استراتژی خود را بازنگری کند و تمرکز بیشتری بر آثار آفلاین و سینمایی داشته باشد.
در گزارش مالی جدید، بازیهای تکنفره با روایت قوی بهعنوان یکی از فرصتهای رشد برای برند پلی استیشن معرفی شدهاند. هدف اصلی این آثار، جذب مخاطبان جدید از طریق تجربههایی منحصربهفرد و فراموشنشدنی است. سونی اکنون رایانههای شخصی را بخشی از اکوسیستم پلی استیشن میداند و قصد دارد بازیهای انحصاری را پس از عرضهی اولیه روی PS5، برای این پلتفرم نیز منتشر کند.
در مقابل، بازیهای سرویس محور بیشتر با هدف افزایش تعامل کاربران طراحی میشوند؛ بهطوریکه بازیکنان با خرید آیتمهای تزئینی و پرداختهای درونبرنامهای، برای شرکت درآمدزایی میکنند. طبق گزارش مالی سالانه، ۲۹٪ از درآمد سونی در سال مالی ۲۰۲۴ از طریق تراکنشهای درونبرنامهای حاصل شده که معادل ۸.۵ میلیارد دلار است.
در ادامهی این مسیر، چندین بازی تکنفرهی بزرگ از جمله Death Stranding 2 که عملکرد خوبی روی PS5 داشته، دنبالهی Ghost of Tsushima توسط استودیو Sucker Punch و همچنین بازی جدید Wolverine توسط Insomniac Games با در دست توسعه قرار دارند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید