دن هاوزر (Dan Houser)، بنیانگذار شرکت راکستار، در توصیف عناوین Zelda: Breath of the Wild و Tears or the Kingdom میگوید این دو مانند آثار هیچکاک، شگفتانگیز هستند، چرا که این بازیها تجربهای منحصر به فرد ارائه میدهند و در همتنیدگی عناصر آنها، مخاطب را شگفتزده میکند.

وقتی صحبت از توسعه بازیها توسط تیمهای مختلف میشود، نام راکستار به عنوان یک صاحب سبک میدرخشد، اما دن هاوزر که یکی از بنیانگذاران این شرکت است، خود از کیفیت عناوین Zelda و تاثیرشان روی مخاطب شگفتزده شده است. او در مصاحبهای ویدیویی با لکس فریدمن (Lex Fridman)، ابتدا به صحبت درباره بازیهای سهبعدی پرداخت و اظهار داشت که با ورود به دنیای ۳D، این آثار به طرز عجیبی زنده شده بودند و به شکلی متفاوت، باورپذیر جلوه میکردند. این دو به رویکرد نینتندو در ساخت بازی پرداختند و اعتقاد داشتند که در پروژههای مختلف این شرکت، حتی یک پیکسل، اضافی و ناکارآمد نیست. فریدمن در این باره گفت:
Zelda در انتقال احساسات به مخاطب، در میان بازیهای زمان خود پیشگام بود.
هاوزر نیز اضافه کرد:
به نظر من، نسخههای جدید این مجموعه مانند فیلمهای هیچکاک هستند. آثار هیچکاک به زبان سینما سخن میگفتند و این بازیها نیز دقیقاً به زبان بازیهای ویدیویی حرف میزنند. در The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Tears of the Kingdom، هر چیز به شکل خاص خود کار کرده و همگی به صورت سیستماتیک با یکدیگر مرتبط هستند. در هم تنیدگی اجزای مختلف در این بازیها، بسیار شگفتانگیز است.
وقتی یک فیلم از هیچکاک میبینید، حس میکنید که آن اثر واقعی نیست، چرا که او با تسلطی قوی به زبان سینما سخن میگوید و فیلمهایش، بسیار سینماییاند نه واقعگرایانه.
هاوزر در نهایت، بیان میکند که این بازیهای شگفتانگیز را نمیتوان در مدیومهای دیگری به همین شکل بازسازی کرد و تنها ویدیوگیم جایی است که میتوانند به خوبی خودنمایی کنند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید