تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۳۱ شهریور , ۱۴۰۴
X
بازی Silent Hill F با کاهش مبارزات می‌توانست بازی بهتری شود

بازی Silent Hill F با کاهش مبارزات می‌توانست بازی بهتری شود

با انتشار پیش‌نمایش‌های اولیه از Silent Hill F، نگرانی‌هایی درباره‌ی تمرکز بیش از حد بازی بر سیستم مبارزه شکل گرفت. برای طرفداران سبک وحشت روان‌شناختی و تنش تدریجی، آنچه از یک Silent Hill انتظار می‌رود، پرتره‌ای عمیق از روان آشفته‌ی شخصیت اصلی و نه یک سیستم مبارزه‌ی پیچیده و قابل تسلط است.

تبلیغات

بازی Silent Hill F دقیقاً برخلاف انتظارها عمل می‌کند. بازی شما را در نقش یک دختر نوجوان در دهه‌ی ۱۹۶۰ قرار می‌دهد، اما با سیستمی روبه‌رو هستید که از شما می‌خواهد «استاد شمشیرزنی» شوید. مبارزه در این بازی صرفاً به حمله‌ی سبک و سنگین و جاخالی محدود نمی‌شود. اگر حمله‌ی سنگین را در زمان مناسب اجرا کنید، می‌توانید ضدحمله انجام دهید. با مصرف تمرکز، پنجره‌ی ضدحمله گسترده‌تر می‌شود. اگر در حالت تمرکز باقی بمانید تا نوار آن پر شود، می‌توانید حمله‌ی ویژه‌ی تمرکز را فعال کنید. جاخالی دادن در زمان مناسب باعث بازیابی نوار استقامت می‌شود. درست است، بازی نوار استقامت هم دارد.

در اواخر بازی، حالتی به نام «حالت بیداری» (Awakened Mode) فعال می‌شود، که نقطه‌ی اشباع مکانیک‌های مبارزه برای بسیاری از بازیکنان خواهد بود. حتی در پرده‌ی پایانی، بازی همچنان مکانیک‌های جدیدی را در حالی که بازیکنان دیگر علاقه‌ای به یادگیری آن‌ها ندارند آموزش می‌دهد.

بازی Silent Hill F با کاهش مبارزات می‌توانست بازی بهتری شود - گیمفا

در برخی لحظات، امکان اجتناب از مبارزه وجود دارد که این نکته‌ی مثبتی است. سیستم تخریب سلاح‌ها که در این بازی نیز وجود دارد، گویای این است که در میانه‌ی مبارزه ممکن است با مترسک‌های مرده‌ای که لباس دانش‌آموزی پوشیده‌اند روبرو شوید و ناگهان بدون سلاح بمانید؛ چون کلنگ، لوله‌ی سربی و چاقوی آشپزخانه‌تان شکسته‌اند. در چنین شرایطی، فرار از دشمنان گزینه‌ای قابل‌قبول است، اما متأسفانه فقط در برخی مواقع این اتفاقات ممکن است رخ دهد.

بازی Silent Hill F با کاهش مبارزات می‌توانست بازی بهتری شود - گیمفا

در مواقع دیگر، مجبورید دشمنی را شکست دهید تا بتوانید جعبه‌ای را باز کنید که نشان حل معما در آن قرار دارد، یا صرفاً برای ورود به منطقه‌ی بعدی. این مسئله به‌ویژه در «دنیای زیارتگاه تاریک» که جایگزین دنیای زنجیرزده و زنگ‌زده‌ی همیشگی Silent Hill شده، صدق می‌کند. در این دنیا، تخریب سلاح‌ها غیرفعال است و می‌توانید مانند شخصیت‌های Soul Calibur 6 با نیزه‌ی ناگیناتا مبارزه کنید. اما در دنیای مه‌آلود، مبارزه‌ی اجباری و با موجی از دشمنان که باید شکستشان دهید تا دیوارهای پوستی کنار رفته و راه به سوی پایان نه‌چندان هیجان‌انگیز و پیچش داستانی اجتناب‌ناپذیر باز شود.

در اوایل بازی، صحنه‌ای وجود دارد که باید کلیدی را از داخل چاه بیرون بیاورید، در حالی که هیولایی که در آن صحنه بازیکن را تهدید می‌کند، از نظر ظاهری یادآور نسخه‌ای عظیم‌الجثه و خشمگین از هالک است که لباس گل‌دار شخصیت‌های آیینی فیلم Midsommar را بر تن دارد. خوشبختانه، نیازی به مبارزه با او نیست. اگر او را دور چاه در حیاط بچرخانید، می‌توانید زمان بخرید تا دسته را چرخانده و سطل را بالا بکشید و کلید را بدون نیاز به ضدحمله‌ی دقیق یا جاخالی بی‌نقص به‌دست آورید.

منبع: PC Gamer

Kayat

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است