با وجود لغو شدن Perfect Dark، اطلاعات جدید و تصاویری مفهومی از این بازی منتشر شدهاند که جزئیات جالبی را آشکار میکنند.
مایکروسافت چند ماه پیش از لغو ساخت ریبوت Perfect Dark و تعطیلی استودیوی توسعهدهنده آن، The Initiative، خبر داد. این خبر پس از دورهای از بازسازیهای گسترده در ساختار ایکس باکس منتشر گردید. این بازسازیها همچنین منجر به لغو چند عنوان دیگر مانند Everwild از استودیوی Rare و بازی کوآپ محور Contraband از Avalanche Studios شد.
پس از اعلام لغو بازی، جزئیات بحثبرانگیزی درباره این ریبوت منتشر شد. در برخی گزارشها اشاره شده بود که تریلر گیمپلی سال ۲۰۲۴ جعلی بوده و نمایانگر نسخه نهایی بازی نبوده است. با این حال، یک طراح مراحل که روی این عنوان کار کرده بود، بعداً توضیح داد که هرچند تریلر شامل بخشهایی غیر واقعی بوده، اما تصاویر نمایش داده شده از یک نسخه دموی قابل بازی تهیه شده بودند.
بهتازگی اسنادی منتشر شده که جزئیات جدیدی از چشمانداز این بازی از جمله گیمپلی، سبک هنری و چند تصویر مفهومی ارائه میدهند.
این اطلاعات زیر از چند تصویر مستندات داخلی بهدست آمده که توسط یکی از توسعهدهندگان سابق به اشتراک گذاشته شدهاند. این محتوا به دورهای نزدیک به لغو بازی در اوایل امسال برمیگردد و به مفاهیم اصلی پروژه میپردازد. همچنین چند سیستم گیمپلی و برخی از تصاویر مفهومی بازی را فاش میکند.
این مستندات با تأکید بر فرصتی برای بهرهبرداری از ژانر مامور مخفی آغاز میشوند. تیم سازنده معتقد بود به دلیل غیبت فرنچایزهای بزرگ جاسوسی مانند Metal Gear Solid و ۰۰۷، خلأ قابل ملاحظهای در بازار وجود دارد. البته این دو مجموعه بار دیگر به دنیای بازیها بازگشتهاند.
چشمانداز خلاقانه پروژه، بازآفرینی این فرنچایز در حالی بود که DNA اصلی نسخه Nintendo 64 حفظ شود. الهام اصلی این رویکرد، از سریال Westworld محصول HBO بود؛ مجموعهای که با موفقیت یک اثر کلاسیک را برای مخاطبان مدرن بازآفرینی کرد و همزمان مفاهیم و مضامین جدیدی را به کار گرفت.
این مستندات همچنین فاش میکنند که دستکم تا آوریل امسال، استودیوی The Initiative بهطور فعال روی Vertical Slice 1 بازی کار میکرده است. در توسعه بازی، این اصطلاح به یک نسخه نمایشی قابل بازی گفته میشود که کیفیت و حس نهایی بازی را بهصورت نمونهای کوچک نشان میدهد. همچنین اشاره شده که این نسخه نمایشی متعلق به فصل ۱ بوده است. این موضوع گزارشهای پیشین مبنی بر اپیزودی بودن بازی را تأیید کند.
در بخش گیمپلی، اسناد فاش شده به چند سیستم مفهومی مانند Relentless و Reward اشاره میکنند، هرچند تنها یکی از آنها بهطور کامل شرح داده شده است.
این سیستم، Adrenaline System نام دارد که قرار بود آدرنالین را بهعنوان یک منبع در اختیار بازیکن قرار دهد؛ منبعی که با گذشت زمان بازیابی میشد و دسترسی به مجموعهای از تواناییهای قدرتمند را فراهم میکرد. این تواناییها شامل درمان شخصیت، افزایش میزان آسیب به دشمنان یا کاهش آسیب دریافتی میشد. همچنین امکان کند کردن زمان برای جاخالی دادن از گلولهها، هدفگیری دقیقتر یا حتی افزایش سرعت حرکت وجود داشت. نابود کردن چند دشمن در مدت کوتاه، این اثر آهستهسازی زمان را تمدید میکرد و حتی امکان فعالسازی انیمیشنهای ویژه کشتن دشمنان را فراهم میساخت. سیستم آدرنالین علاوه بر ارائه تواناییهای ویژه، تغییرات ظاهری مشهودی نیز در چهره و حالت Joana، شخصیت اصلی بازی، ایجاد میکرده است.
تصاویر مفهومی منتشر شده شامل لوکیشنهایی است که برای فصل نخست بازی در نظر گرفته شده بودند. یکی از تصاویر شهر قاهره را نشان میدهد، شهری که در تریلر گیمپلی بازی نیز دیده شد. در مستندات، از این سبک هنری با عنوان Eco Sci-Fi یاد شده؛ سبکی که طراحی آیندهگرایانه را با تمرکز بر محیطهای سبز و پایدار ترکیب کرده است.
در ادامه میتوانید تصاویر مفهومی فاش شده از Perfect Dark را مشاهده کنید.
با نگاهی به همه زحماتی که برای ساخت این محیطها صرف شده، جای تأسف دارد که هرگز شاهد به ثمر رسیدن این بازی نخواهیم بود. این موضوع زمانی تلختر میشود که بدانیم پروژه تا آستانه یک شانس دوباره پیش رفته بود. طبق گزارش بلومبرگ، شرکت Take-Two در حال مذاکره با مایکروسافت و Embracer Group برای تأمین مالی بازی بود، اما این مذاکرات به نتیجه نرسید.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید