یکی از موضوعاتی که بسیاری از طرفداران معتقدند در GTA 6 مورد توجه قرار خواهد گرفت، واقعگرایی در بخشهای مختلف بازی است. نخستین نشانه این موضوع در گرافیک دیده میشود؛ جایی که سبک بصری بازی به گونهای طراحی شده تا از بالا تا پایین شبیه دنیای واقعی باشد. گیمپلی نیز در عین حال که یک عنوان جنایی با حضور گسترده اسلحه و همراه با آشوب است، انتظار میرود بخشی از واقعگرایی را در نحوه تعامل بازیکن با جهان بازی حفظ کند. یکی از مهمترین بخشها، سیستم رانندگی است که بسیاری گمان میکنند نسبت به نسخه قبلی با فیزیک پیشرفتهتری همراه خواهد بود.

در شبکه اجتماعی Reddit یکی از کاربران نظر متفاوتی ارائه کرده و نوشته است:
هرگز نفهمیدم چرا رانندگی در GTA 5 مورد انتقاد قرار گرفت. شخصاً برخی از بهترین لحظاتم در بازی مربوط به مسابقه و اجرای حرکات رانندگی روی دیوار (Wallride) با دوستان و سایر بازیکنان بوده است. اگر رانندگی واقعگرایانه GTA 4 باز گردد، احتمالاً بیش از حد کند و بیش از حد واقعی خواهد بود. امیدوارم تعادلی برقرار شود، نه خیلی آرکیدی و نه خیلی واقعی، بهویژه چون مسابقه و حرکات دیواری بخش بزرگی از سرگرمی برای بسیاری از بازیکنان است و دلیل خرید GTA 5 توسط خیلیها همین بوده است.
این دیدگاه جسورانه بود، اما طبیعی است که همه با آن موافق نباشند و به همین دلیل برخی کاربران نظراتی این چنینی را مطرح کردند که در ادامه میتوانید مشاهده کنید:
کاربر ۱: هیچ چیز زیباتر از دیدن واکنش خودرو به تصادفها و فیزیک واقعی نیست.
کاربر ۲: چرا همه فکر میکنند رانندگی در GTA 4 واقعی بود؟ هر وسیله نقلیه روی سیستم تعلیق مثل ژله میچرخید، حتی وقتی با سرعت ۷ مایل در ساعت به پیچ نزدیک میشدی.
کاربر ۳: عجیب است که برخی از بازیکنان از واقعی بودن بیش از حد یک بازی انتقاد میکنند، در حالی که هدف اصلی چنین بازیهایی ایجاد حس غوطهوری و نزدیک شدن به تجربه واقعی است.
جالب اینکه یکی از نظرات به نحوه عملکرد خودروها در GTA 6 نه تنها بر اساس نسخههای اصلی گذشته، بلکه بر اساس بخش آنلاین اشاره داشت. او در این باره گفته است:
سالهاست که GTA Online بهعنوان بستری برای آزمایش تغییرات گیمپلی، از جمله فیزیک رانندگی، استفاده میشود. در مقطعی خودروهای DLC با سیستم رانندگی متفاوت عرضه شدند، اما به دلیل نارضایتی بازیکنان، Rockstar آن مدل را کنار گذاشت و خودروهای بعدی را به شکل دیگری طراحی کرد. این تغییرات در واقع آزمایشی برای پیدا کردن سبک رانندگی مورد علاقه بازیکنان بود.
این رویکرد نشاندهنده یک تصمیم هوشمندانه است و اگر بهدرستی اجرا شود، در GTA 6 میتوان انتظار داشت که سیستم کنترل و هندلینگ خودروها هم واقعگرایانه باشد و هم تجربهای سرگرمکننده و جذاب برای بازیکنان ایجاد کند.
دیدگاهتان را بنویسید