پروژهی بازسازی بازی Bloodborne برای کامپیوتر که توسط توسعهدهندهای با نام Fromsoftserve در حال انجام است، یکی از ضعفهای گرافیکی مهم نسخهی پلی استیشن ۴ را هدف گرفته و قصد دارد آن را اصلاح کند. اقدامی که نسخهی شبیهسازیشدهی بازی را به بهترین روش تجربهی این اثر اکشن نقشآفرینی از استودیوی FromSoftware تبدیل خواهد کرد.

در ویدیویی جدید که در یوتیوب منتشر شده، توسعهدهندهی این پروژه اعلام کرده که موفق شده راهی برای جایگزینی بافتهای بیکیفیت و دوردست پیدا کند، بافتهایی که در نسخهی پلی استیشن ۴ برای بهینهسازی عملکرد بازی بهکار گرفته شده بودند. این بافتها در رزولوشن ۱۰۸۰p و با عمق میدان پیشفرض بازی چندان به چشم نمیآیند، اما در رزولوشنهای بالاتر روی کامپیوتر کاملاً قابلتشخیص هستند.
با توجه به اینکه حتی سیستمهای ضعیف نیز میتوانند بازی را با عملکرد مناسب اجرا کنند، دیگر نیازی به استفاده از این بافتهای سبک نیست و حالا قرار است با نسخهی کامل و پرجزئیات مدلها جایگزین شوند. بر اساس ویدیوی منتشرشده، نتایج این تغییرات چشمگیر به نظر میرسند و زیبایی وهمآلود محیطهای مرکزی Yharnam را با جزئیات بیشتر بهطور قابلتوجهی ارتقا میدهند.




زمان دقیق اضافه شدن این بهبودها به پروژهی بازسازی Bloodborne هنوز مشخص نشده است. با این حال، علاقهمندان به تجربهی بازی با مجموعهای از ارتقاهای بصری میتوانند نسخهی فعلی پروژه را از وبسایت Nexus Mods دریافت کنند.
جدیدترین نسخهی این پروژه در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) منتشر شده و شامل بازگردانی نورپردازی baked برای بهبود جلوههای بصری است، در حالی که برخی از بهترین ویژگیهای پروژه مانند سایههای پویا (dynamic shadows) نیز حفظ شدهاند. برای اثری که تا این حد به فضای وهمآلود خود وابسته است، این تغییرات تجربهی Bloodborne روی کامپیوتر را که با استفاده از شبیهساز ShadPS4 ممکن شده، بهطرز چشمگیری ارتقا میدهند.
دیدگاهتان را بنویسید