پس از سالها سلطه EA بر بازار بازیهای فوتبالی، ورود یک بازی فوتبال از سوی ۲K تحولی بزرگ محسوب میشود. EA تقریباً بدون رقیب در این ژانر فعالیت کرده و همین امر موجب شده فضای رقابتی بسیار محدود باشد.

اکنون، یک ارتقای شغلی داخلی برای یکی از کارکنان ۲K موجی از گمانهزنیها را به راه انداخته است. این گمانهزنیها، سوالات جدیدی ایجاد میکنند و احتمال ساخت یک عنوان فوتبال توسط ۲K را دوباره مطرح میسازند.
شرکت Take-Two تاکنون در برابر شایعات مربوط به همکاری احتمالی میان FIFA و ۲K چندان سکوت نکرده است. گزارشها نشان میدهند که این شرکت نسبت به ساخت یک بازی فوتبال با برند FIFA کاملاً بیمیل نیست و حتی از سوی دیگر، توسعهدهندگان EA Sports FC نیز از رقابت احتمالی با FIFA 2K هراسی ندارند.
مت مککی (Matt McKie) بیش از چهار سال سابقه فعالیت در EA را دارد. وی ابتدا بهعنوان مدیر ارشد بازاریابی محصول جهانی برای EA Sports FIFA منصوب شد و سپس در جایگاه مدیر جهانی برند EA Sports FIFA قرار گرفت.
مککی پس از ترک EA، به نقشهای بسیار مهمی در شرکت نایکی (Nike)، کمیته بینالمللی المپیک (IOC) و باشگاه منچستر یونایتد رسید. اما حدود یک سال پیش، او همکاری خود را با ۲K بهعنوان مشاور استراتژیک آغاز کرد.
او به سرعت در شرکت ارتقا یافت و به معاون بخش بازاریابی منصوب گردید. طبق گزارش منبع FootballGamingZone، مککی اخیراً در صفحه لینکدین خود یک اعلامیه منتشر کرده که به شرح زیر است:
از شروع فصل جدید زندگی حرفهای خود بهعنوان معاون بازاریابی در ۲K بسیار هیجانزده هستیم. ما در حال تشکیل یک تیم درجه یک هستیم تا چشمانداز خود برای فرنچایز بزرگ ورزشی بعدی ۲K را به طور کامل محقق کنیم.
جمله آخر مککی، بحثها درباره پروژه احتمالی FIFA 2K را داغ کرده است. استخدام یک مدیر سابق EA در موقعیتی جدید و مهم در ۲K و صحبت درباره فرنچایز ورزشی بلاکباستر این شرکت اتفاقی جالب توجه است.
دیدگاهتان را بنویسید