تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۱۳ آذر , ۱۴۰۴
X
شرکت SEGA: با احتیاط کامل از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد

شرکت SEGA: با احتیاط کامل از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد

شرکت SEGA پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه دوم خود، به موضوع هوش مصنوعی پرداخت و برنامه‌هایش برای استفاده از این فناوری در روند توسعه بازی‌ها را اعلام کرد. این شرکت تأکید کرده است که هدف اصلی، بهبود کارایی و افزایش بهره‌وری در فرآیندهای تولید خواهد بود، اما در عین حال قصد دارد با احتیاط و تنها در موارد مناسب از هوش مصنوعی استفاده کند.

تبلیغات

SEGA در جریان نشست پرسش و پاسخ که همزمان با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه دوم برگزار شد، دیدگاه خود را درباره مسیر آینده توسعه بازی‌ها تشریح کرد. در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این شرکت قصد دارد به سمت پروژه‌های بزرگ‌تر حرکت کند یا تمرکز اصلی بر افزایش کارایی خواهد بود، مدیران توضیح دادند:

به‌جای آنکه صرفاً روند توسعه‌های بزرگ‌مقیاس را دنبال کنیم، هدف ما ارتقای بهره‌وری با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی است.

این بیان نشان می‌دهد که رویکرد SEGA بیشتر بر بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌های تولید متمرکز است تا صرفاً افزایش ابعاد پروژه‌ها.

این شرکت همچنین تأکید کرد که ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های خلاقانه، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند طراحی شخصیت‌ها، با مقاومت شدید روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل، تصمیم دارد با احتیاط و پس از بررسی دقیق، تنها در مواردی که واقعاً مناسب و مؤثر باشند از این فناوری بهره ببرد. یکی از زمینه‌های احتمالی استفاده، ساده‌سازی و تسریع مراحل توسعه عنوان شده است، هرچند جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشده و مشخص نیست که دقیقاً کدام بخش‌ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

SEGA تنها ناشر بزرگی نیست که در ماه‌های اخیر درباره هوش مصنوعی موضع‌گیری کرده است. برخی شرکت‌ها رویکردی محتاطانه‌تر دارند و برخی دیگر با جسارت بیشتری از این فناوری استقبال کرده‌اند. برای نمونه، اندرو ویلسون (Andrew Wilson) مدیرعامل Electronic Arts اعلام کرده که هوش مصنوعی «هسته اصلی کسب‌وکار» آن‌هاست.

در مقابل، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل Take-Two Interactive دیدگاهی کاملاً متفاوت دارد و هوش مصنوعی را یک تناقض توصیف کرده و تأکید کرده است که هیچ خلاقیتی نمی‌تواند به‌طور ذاتی در مدل‌های هوش مصنوعی وجود داشته باشد. همچنین دن هاوزر (Dan Houser) یکی از بنیان‌گذاران Rockstar این فناوری را به «بیماری جنون گاوی» تشبیه کرده و مدیرانی که آن را ترویج می‌کنند غیرانسانی و غیرخلاق خوانده است. این اختلاف نظرها نشان‌دهنده شکاف عمیق در صنعت بازی درباره جایگاه واقعی هوش مصنوعی است.

با وجود این دیدگاه‌های متناقض، نتایج یک نظرسنجی در نمایشگاه Tokyo Game Show نشان داد که بیش از نیمی از شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی در حال استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای توسعه هستند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *