استودیوی فرامسافتور و هیدتاکا میازاکی علاقه عجیبی به مردابهای سمی دارند. مشخص نیست چرا در تقریباً تمامی بازیهای این استودیو، یک مرداب وجود دارد؛ گویی آنان نمیتوانند از این موضوع دست بکشند.

بازیهایی مانند Dark Souls و Elden Ring و حتی بسته الحاقی Shadow of the Erdtree هرکدام نوعی مرداب دارند که سلامت افراد را بهتدریج کاهش میدهند. حتی برخی از هواداران نگران بودند که در Armored Core 6 نیز مرداب وجود داشته باشد.
خوشبختانه Elden Ring Nightreign فاقد مرداب بود و فرصتی برای استراحت در محیطهای آزاردهنده فراهم میکرد، اما بهنظر میرسد این شرایط رو به پایان است. حتی خود توسعهدهندگان نیز میدانند که این مردابها به یک شوخی اینترنتی تبدیل شدهاند، اما این موضوع باعث نشده که از افزودن یک مرداب به بسته الحاقی The Forsaken Hollows صرفنظر کنند.

جونیا ایشیزاکی، کارگردان اثر، در گفتوگو با GameSpot با لحنی شوخطبعانه گفت که استودیو کاملاً نسبت به این شوخی رایج درباره مردابهای فرامسافتور آگاه است. او توضیح داد:
هیچ قانون یا خطمشی رسمی وجود ندارد که الزام بکند حتماً باید یک مرداب در بازی قرار داده شود، اما پیش از آنکه کسی متوجه شود، یکی از اعضای تیم ایدهای مرتبط مطرح میکند و بهصورت طبیعی در بازی جا میافتد و برای خود هویتی پیدا میکند.
او در ادامه گفت:
بازی Nightreign مردابی نداشت و اکنون پس از افزودن آن در بسته الحاقی، نگرانی طرفداران را درک میکند، اما این موضوع از آن دست مواردی است که بهطور ناخواسته همیشه در آثار ما رخ میدهد. حتی اگر قانونی وجود نداشته باشد که بگوید حتماً باید مردابی در بازی قرار گیرد، روند تولید معمولاً به همین نتیجه ختم میشود.
ظاهرا مردابهای جدید در The Forsaken Hollows قادرند حالتهایی مانند مسمومیت را بر هر شخصی که وارد آنها میشوند اعمال کنند، اما در انتهای مسیر احتمال دارد پاداشی ارزشمند انتظارشان را بکشد.
دیدگاهتان را بنویسید