احتمالاً شما نیز خبرهای مربوط به بازی ARC Raiders و استفادهی استودیو Embark از هوش مصنوعی برای ساخت صداهای پویا را شنیدهاید. همین موضوع باعث شد یکی از رسانهها امتیازی غیرمنتظره و بسیار پایین به بازی بدهد و در نتیجه رتبهی آن در متاکریتیک چند درجه سقوط کند.

در واکنش به این انتقادها و برای دفاع از بازی، مدیرعامل نکسون جونگهون لی (Junghun Lee) در رسانهها حضور پیدا کرد و تأکید نمود که شمار بیشتری از توسعهدهندگان نسبت به آنچه تصور میشود از هوش مصنوعی بهره میگیرند. او بهطور صریح بیان کرد که «هر شرکت بازیسازی» به شکلی از این فناوری استفاده میکند و افزود که «بحث صداهای هوش مصنوعی» در ارتباط با ARC Raiders اساساً موضوعی بیاهمیت تلقی میشود.
وجود صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی در ARC Raiders برای برخی نقطهی اختلاف است، اما برای اکثریت مشکلی محسوب نمیشود. این بازی توانسته در مدت یک هفته چهار میلیون نسخه بفروشد و در برخی پلتفرمها به شمار همزمان بازیکنان حیرتانگیزی دست یابد. از نظر آماری، ARC Raiders بالاترین امتیاز را در میان شوترهای چندنفره در یک دهه کسب کرده و بهعنوان بهترین شوتر استخراجی ساختهشده شناخته میشود.
با این حال، این موضوع مانع نشده است که برخی در شبکههای اجتماعی به انتقاد از این شوتر آخرالزمانی بپردازند و آن را به دلیل استفادهی بهظاهر اشتباه از هوش مصنوعی مولد مورد حمله قرار دهند. استودیو Embark شفاف عمل کرده و توضیح داده است که صداپیشگان استعداد خود را برای بازتولید توسط هوش مصنوعی ارائه کردهاند و دستمزد منصفانه دریافت کردهاند، اما این توضیحات برای آرام کردن برخی کافی نبوده است.
جونگهون لی (Junghun Lee)، مدیرعامل نکسون و شرکت مادر Embark Studios، در یک مصاحبه توضیح داد:
پیش از هر چیز باید در نظر داشت که امروزه همهی شرکتهای بازیسازی از هوش مصنوعی استفاده میکنند. اما زمانی که همه با فناوریهای مشابه کار میکنند، پرسش اصلی این است که چگونه میتوان ادامه داد و در بازار باقی ماند. به باور من، انتخاب راهبردی که توان رقابتی را افزایش دهد اهمیت اساسی دارد.
هوش مصنوعی بیتردید کارایی را هم در فرآیند تولید بازی و هم در مدیریت سرویسهای آنلاین افزایش داده است. بهرهگیری از این فناوری به استودیو Embark امکان داده تا بازی را روانهی بازار کند و با بهروزرسانیهایی سریعتر و مقرونبهصرفهتر از آن پشتیبانی نماید. علاوه بر این، تیم توسعه از الگوریتمهای یادگیری ماشینی برای خلق انیمیشنهای پویا در دشمنان بازی استفاده کرده است. با این حال، بیشترین انتقادها متوجه صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی است؛ زیرا این بخش مرز مبهمی را دنبال میکند که بسیاری از فعالان صنعت حاضر نیستند آن را بهعنوان استاندارد پذیرفتهشده قبول کنند.
دیدگاهتان را بنویسید