مدیرعامل فعلی شرکت Genvid توسعهدهنده بازی Silent Hill Ascension ادعا کرده که مصرفکنندگان عموماً اهمیتی به استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازیها نمیدهند و نسل Z عاشق محتوای بیکیفیت ساخته شده توسط هوش مصنوعی است.

جیکوب ناوک، مدیر سابق Square Enix، ادعای خود را با یادآوری این نکته توضیح داده که بازی Steal a Brainrot با حدود ۳۰ میلیون کاربر همزمان که تقریباً ۸۰ برابر تعداد کاربران Arc Raiders بود، نامهای درون بازی خود را از شخصیتهای هوش مصنوعی نظیر بومباردیلو کروکودیلو یا تون تون تون ساهور گرفته است.
او در X نوشت:
با وجود تمام احساسات ضد هوش مصنوعی که در مقالات مختلف میبینیم، به نظر میرسد مصرفکنندگان عموماً اهمیتی نمیدهند. نسل Z عاشق محتوای بیکیفیت ساخته شده توسط هوش مصنوعی است.
هرچند بازی Arc Raiders با وجود جنجال زیادی که درباره استفاده از هوش مصنوعی برای تولید صداهای شخصیتها ایجاد کرد، در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخوردار است. با این حال، استریمر Shroud گفته است که جنجال هوش مصنوعی باعث شد Arc Raiders برای دریافت جایزه بازی سال در مراسم The Game Awards امسال در نظر گرفته نشود.

بهخاطر همین موضوع، یوبیسافت ناشر Assassin’s Creed اخیرا مجبور شد تصویری از Anno 117: Pax Romana را که حاوی عناصر تولیدشده توسط هوش مصنوعی بود پس از اعتراض طرفداران حذف کند. بازیکنان Call of Duty: Black Ops 7 نیز بلافاصله در شبکههای اجتماعی اعتراض خود را نسبت به تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی که در سراسر بازی یافت میشد، اعلام کردند.
بهتازگی استودیوهای ۱۱ Bit Studios و Frontier Developments نیز با واکنشهای منفی به خاطر استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای جدیدشان مواجه شدهاند. همه این واکنشها، نشان میدهند که اظهارات ناوک مبنی بر اینکه «مصرفکنندگان چندان اهمیتی نمیدهند» واقعیت ندارد.
ناوک در ادامه گفت:
باید اضافه کنم که صداهای درون بازی فقط نوک پیکان هستند. بسیاری از استودیوهایی که میشناسم، از هوش مصنوعی در مرحله مفهومی استفاده میکنند و بسیاری دیگر نیز از مدل Claude برای برنامهنویسی بهره میبرند. پیدا کردن یک عنوان غیرایندی که از هوش مصنوعی Claude برای کدنویسی استفاده نکرده باشد، دشوار خواهد بود. نادیده گرفتن استفاده از Claude و تمرکز صرف بر هنر نشان میدهد که بخش زیادی از احساسات ضد هوش مصنوعی بر پایه هیجان است نه منطق.
دیدگاهتان را بنویسید