فیلم Rabbit Trap جدیدترین اثر با هنرنمایی دِو پتل در نقش اصلی است که نتوانسته نمرات خوبی را از منتقدان بگیرد.
فیلم Rabbit Trap یک فیلم ترسناک روانشناختی است که توسط برین چینی نوشته و کارگردانی شده و اولین تجربه سینمایی او در دنیای سینما محسوب میشود. در این فیلم دِو پتل و روزی مکایون نقشآفرینی میکنند و تولید آن بر عهده Bankside Films با همکاری SpectreVision بوده است.
داستان فیلم در سال ۱۹۷۳ میگذرد که در آن، زندگی یک زوج متأهل پس از نقل مکان به کلبهای دورافتاده در ولز به کلی تغییر میکند. هنگامی که این زوج به طور اتفاقی حلقهای جادویی از موجودات افسانهای Tylwyth Teg را مختل میکنند، ناگهان با کودکی مرموز مواجه میشوند که به نظر میرسد نیتهای شومی نسبت به آنها دارد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۲۸ نقد برای فیلم Rabbit Trap منتشر شده که امتیاز ۴۳ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۵ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۲ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۲۸ نقد – امتیاز ۴۳ درصد۴متاکریتیک | ۱۲ نقد – امتیاز ۵۵ از صد
«۷۵/۱۰۰ The Playlist | منتقد: گرگوری الوود»
فیلم Rabbit Trap اثری فوقالعاده بلندپروازانه است که گاهی شگفتزدهتان میکند، اما بهطور کامل موفق به ارائه پایانبندی رضایتبخش نمیشود.
«۷۰/۱۰۰ Screen Daily | منتقد: امبر ویلینکسون»
کارگردان بریتانیایی در این اثر، اسطورهشناسی ولزی را با ایدههای مدرن درباره پردازش تروما ترکیب کرده و به جای ساخت یک فیلم ترسناک محض، از صدا برای خلق فضایی روانشناختی عجیب و آزاردهنده استفاده میکند. نتیجه کار اگرچه از نظر داستانی اندکی سبک است و ترسها کم است، اما به شکلی جذاب و رمزآلود باقی مانده است.
«۷۰/۱۰۰ Slashfilm | منتقد: بیل بریا»
این فیلم کنجکاویبرانگیز و پرهیجان، در مرز بین وحشت فولکلور و وحشت کیهانی قرار دارد بدون آنکه این تنش را بهطور کامل حل کند.
«۶۷/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»
هرچند تماشای فیلمی جذاب که گاهی بیش از حد به خود مغرور میشود، میتواند آزاردهنده باشد، اما امتناع جسورانه برین چینی از پرداختن به جزئیات «فساد» درونی دارسی یا تحلیل ناامنیهای هنری دافنه، باعث شده این سهنفره دیوانهوار، از رویکرد «همه چیز تروماست» که بسیاری از وحشتهای مدرن را به نوعی رواندرمانی جمعی تبدیل کرده، مصون باقی بماند.
«۶۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
این اثر مجموعهای بلندپروازانه از ایدههاست و اگرچه کاملاً موفق نیست، اما نشان میدهد که یک فیلمساز بسیار امیدوارکننده در وجود برین چینی نهفته است.
«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
فیلم Rabbit Trap با حس ترسناک و دلهرهآور، تصاویر تاثیرگذار از طبیعت تهاجمی و پایهای جذاب درباره خواص ماورایی صدا، تجربهای امیدوارکننده از اولین فیلم سینمایی برین چینی ارائه میدهد.
«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: سیدهانت ادلاکها»
رازهای نهان فیلم درست زیر سطح یک استخر آرام شناورند، بدون بافت معناداری که تمها را پیچیده یا مخفی کند یا افشای آنها را به تجربهای احساسی تبدیل کند.
«۴۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
برین چینی مطمئناً در منحرف کردن توجه تماشاگر مهارت دارد و فیلم خود را با جو و اتمسفر غرق میکند تا نیمهکاره و ناپخته بودن برخی عناصر داستان را پوشش دهد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید