فیلم Swiped جدیدترین اثر از سرویس آنلاین هولو و دیزنی پلاس به شمار میرود که نتوانسته مورد توجه منتقدان قرار بگیرد.
فیلم Swiped با الهام از داستان واقعی و بحثبرانگیز بنیانگذار پلتفرم دوستیابی Bumble ساخته شده است. این فیلم شخصیت ویتنی ولف، فارغالتحصیل جوان دانشگاه را به تصویر میکشد که با بازی لیلی جیمز نقشآفرینی میشود. او با پشتکار و خلاقیت فوقالعاده خود تلاش میکند وارد صنعت تکنولوژی شود که عمدتاً تحت سلطه مردان است و اپلیکیشنهای نوآورانهای را راهاندازی کند که به سرعت شهرتی جهانی به دست میآورند.
این مسیر، نه تنها موفقیت حرفهای چشمگیری برای ویتنی رقم میزند، بلکه او را به جوانترین زن میلیاردر خودساخته جهان تبدیل میکند. فیلم Swiped ترکیبی از درام الهامبخش، واقعیتهای صنعت تکنولوژی و داستانی انگیزشی درباره شجاعت و نوآوری است.
منتقدان بر این باور هستند که فیلم Swiped با ظاهری بیش از حد براق، رویدادهای واقعی را به بازسازیای کلیشهای تقلیل میدهد، بهجای آنکه داستانی فمینیستی روایت کند که میتوانست باشد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۵۱ نقد برای فیلم Swiped منتشر شده که امتیاز ۳۷ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۴۱ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۱ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۵۱ نقد – امتیاز ۳۷ درصدمتاکریتیک | ۱۱ نقد – امتیاز ۴۱ از صد
«۷۵/۱۰۰ The A.V. Club | منتقد: کارولین سیده»
لیلی جیمز در نقش اصلی حضوری تأثیرگذار دارد؛ او هم شادابی و انرژی جوانی ویتنی و هم ترسی را که به تدریج زندگیاش را فرا میگیرد، بهخوبی به تصویر میکشد. توانایی فیلم در نمایش آزار عاطفی که ویتنی تجربه میکند، در حالی که همزمان نگاه انتقادی به زنستیزیای دارد که خود او نیز در گسترش آن نقش دارد، نقطه قوتی قابلتوجه است. کاریزمای لیلی جیمز نیز کمک میکند تا داستان از لغزشهای گاهبهگاه فیلمنامه یا لحظات بیش از حد مستقیم عبور کند.
«۶۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»
در مجموع، فیلم Swiped یک اثر زندگینامهی متعارف و حتی امیدوارکننده است؛ و لیلی جیمز در نقش اصلی عالی ظاهر شده است.
«۵۰/۱۰۰ Collider | منتقد: اما کلی»
زندگینامهی ویتنی ولف محصول Hulu هرگز تلاش نمیکند از مرزهای قابل پیشبینی این ژانر فراتر رود.
«۵۰/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: مونیکا کاستیلو»
در زمانی که به نظر میرسد بازنمایی زنان در حال عقبگرد است، نیت فیلم بیش از هر زمان دیگری بهروز و مهم به نظر میرسد، حتی بیش از پایان داستان در سال ۲۰۱۹، پیش از همهگیری کرونا، زمانی که علاقه به اپلیکیشنهای دوستیابی رو به افول گذاشت. اما تجربهی تماشای فیلم چندان رضایتبخش نیست، چرا که روایت ساده و طراحی خطی آن بدون غافلگیری پیش میرود و شخصیتهایی سطحی ارائه میدهد.
«۴۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: انجی هان»
هرچند در نهایت، فیلم Hulu لحنی پیروزمندانه اتخاذ میکند، اما مضامین توانمندسازی زنان به دلیل فیلمنامهای ضعیف و کممایه چندان قانعکننده به نظر نمیرسد. اثر بیشتر در ترسیم فرهنگ سمی و مشکلزای پیرامون اپلیکیشنهای دوستیابی موفق است تا در القای الهامبخشی.
«۴۰/۱۰۰ The Independent | منتقد: کلاریس لافری»
فیلم Swiped بیش از آنکه به بررسی معنای واقعی «یک شرکت فمینیستی بودن» بپردازد، در تلاش است تا مخاطب را متقاعد کند که Bumble اعتبار فمینیستی خود را به دست آورده است؛ حتی زمانی که میلیاردها دلار در میان است.
«۳۸/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: راس مکایندو»
داستان فیلم Swiped درست در مرکز بسیاری از مسائل حیاتی معاصر قرار دارد و نسخهای هوشمندانهتر و جسورانهتر از آن که واقعاً به کاوش لایههای زیرین میپرداخت، میتوانست فیلمی درخور مقایسه با The Social Network خلق کند. اما در عوض، نتیجه چیزی شبیه یک روایت ستایشآمیز شرکتی است که همهی مسائل مهم را کنار میگذارد تا یک میلیاردر دنیای تکنولوژی را جشن بگیرد.
«۳۰/۱۰۰ Variety | منتقد: جسیکا کیانگ»
به نظر میرسد نبوغ خاص ویتنی ولف در بازاریابی بوده است. شاید مناسب باشد که فیلمی درباره او هم شبیه به یک تمرین بازاریابی به نظر برسد: سادهسازیشده و مشکوک.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید