کارگردان بازی Phantom Blade Zero، چیوی لیانگ، بارها تأکید کرده که اثر جدیدش یک بازی «سولزلایک» نیست، حتی اگر تا زمان تجربهی مستقیم، درک آن دشوار باشد. برای فاصله گرفتن از سبکی که بهگفتهی او «بیش از حد زیاد شده»، لیانگ اخیراً توضیح داده که برخی باسها در این بازی، بهجای الگوهای سولزلایک، از منطق بازیهای مبارزهای بهره میبرند.
لیانگ در گفتوگو با شمارهی جدید مجلهی PC Gamer دربارهی یکی از باسهای بازی بهنام «هوانگسینگ» صحبت کرد که در حالت دشواری بالاتر موسوم به «Hellwalker» رفتار متفاوتی دارد. او گفت:
در حالت نرمال، باسهایی مثل هوانگسینگ عناصر سولزلایک دارند: کمبوهای ثابتی داشته و اگر چند بار با آنها مبارزه کنید، میتوانید الگوهایشان را یاد بگیرید. این توصیف یادآور فرمول کلاسیک سولز است: بمیر، بمیر، یاد بگیر، پیروز شو.
در حالت دشوار «Hellwalker»، مسیر طراحی کاملاً متفاوت است. لیانگ توضیح داد:
هنگام طراحی این باس، تلاش کردیم مفهومی از بازیهای مبارزهای را اقتباس کرده و در هوش مصنوعی آن بهکار بگیریم. در این حالت، هوانگسینگ وضعیتی را که در آن قرار دارد تحلیل میکند: اینکه آیا به نفع اوست یا به ضررش درست مانند هوش مصنوعی در بازیهای مبارزهای است و همین امر موجب میشود بسته به موقعیت، حملات متفاوتی انجام دهد.
لیانگ ادامه داد:
ما حالتی داریم که آن را ‘Lucky Draw’ نامیدهایم. اگر ضربهاش به هدف برخورد کند، کمبو را ادامه میدهد، اما اگر برخورد نکند، اقدام دیگری انجام خواهد داد. او تلاش میکند نتیجهی حملهی قبلی را مبنای تصمیمگیری برای حرکت بعدی قرار دهد. بنابراین، استراتژی رایج در بازیهای سولزلایک، یادگیری الگوهای حمله و واکنش تحلیلی به آنها در اینجا چندان مؤثر نخواهد بود. هوانگسینگ ممکن است دقیقاً در لحظهای که انتظار میرود به سمت چپ حرکت کند، به سمت راست حمله کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید