تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۱۴ آبان , ۱۴۰۴
X
کوکاکولا به دلیل انتشار تبلیغ کریسمسی ساخته‌شده با هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفت

کوکاکولا به دلیل انتشار تبلیغ کریسمسی ساخته‌شده با هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفت

سال گذشته، تبلیغ کریسمسی نمادین شرکت کوکاکولا به‌دلیل استفاده ضعیف از هوش مصنوعی به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

اگر فکر می‌کردید تعطیلات امسال قرار است بهتر باشد، خبر بدی برایتان داریم، چون این شرکت تبلیغ جدیدی منتشر کرده و این بار، تعداد انسان‌هایی که از استودیوی هوش مصنوعی Secret Level در ساخت آن مشارکت داشته‌اند، حتی از سال گذشته هم کمتر بوده است. به گفته‌ی خود Secret Level حدود ۲۰ نفر و طبق ویدئوی پشت‌صحنه کوکاکولا، تنها ۵ نفر در این پروژه شرکت داشته‌اند.

شرکت کوکاکولا معتقد است که فناوری هوش مصنوعی طی یک سال گذشته تغییر کرده و این بار، بینندگان واکنش بهتری نشان خواهند داد. پراتیک تاکار، معاون جهانی و رئیس بخش هوش مصنوعی کوکاکولا، در گفت‌وگو با The Hollywood Reporter گفت:

سال گذشته مردم از کیفیت ساخت انتقاد کردند. اما امسال کیفیت ساخت ده برابر بهتر است. قطعاً عده‌ای انتقاد خواهند کرد و نمی‌توان همه را صددرصد راضی نگه داشت. اما اگر اکثریت مصرف‌کنندگان نگاه مثبتی داشته باشند، ادامه دادن مسیر ارزش دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد اکثریت کاربران اینترنت نگاه مثبتی ندارند. یکی از کاربران پلتفرم X/Twitter نوشت: «جایگزین کردن جادوی انسانی با هوش مصنوعی در تبلیغ تعطیلات نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند روح انسان را فدا کنند تا شادی را گسترش دهند. و این غول از بطری بیرون آمده و جادوی واقعی هنرمندان را برای همیشه دزدیده است.» کاربر دیگری اضافه کرد: «به نظر می‌رسد بعضی‌ها امسال باید کمی زغال در جوراب کریسمسشان پیدا کنند.»

کاربران ردیت نیز واکنشی مشابه نشان دادند و گفتند که کوکاکولا «نمی‌خواهد به هنرمندان واقعی حقوق بدهد یا خلاقیت واقعی را ترویج کند. آن‌ها می‌خواهند مردم را گرسنه نگه دارند و به بقیه محتوای دیجیتالی بی‌ارزش بخورانند تا سودی که به جیب میلیاردرها می‌رود به حداکثر برسد.» کاربر دیگری نوشت: «نمی‌دانم چرا هیچ برندی باید به ساخت یک تبلیغ با هوش مصنوعی افتخار کند، چون قطعاً مخاطبان به آن افتخار نمی‌کنند.»

احتمالاً تنها کسی که واقعاً به این پروژه افتخار می‌کند جیسون زادا، بنیان‌گذار و مدیر خلاق ارشد Secret Level است؛ کسی که امیدوار است بینندگان نتوانند تفاوت میان این تبلیغ و یک انیمیشن سنتی هالیوودی را تشخیص دهند.

او به نشریه THR گفت: «بهترین تعریفی که می‌گیرم زمانی است که مردم می‌گویند ویدیو شبیه کار هوش مصنوعی نیست.» او معتقد است «منتقدان اینترنتی بلندترین صدا را دارند و برداشت نادرستی از هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.»

او گفت: «بسیاری از افرادی که سال گذشته شکایت کردند، از صنعت خلاق بودند و صرفاً می‌ترسیدند که شغلشان را از دست بدهند. اما به نظر من این تبلیغ در تست‌ها خیلی خوب عمل کرد و مردم عادی واقعاً از آن لذت بردند.» او در پایان گفت: «غول از بطری بیرون آمده و دیگر نمی‌توانید آن را به درون بطری برگردانید.»

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است