پیتر مور (Peter Moore)، مدیر سابق ایکس باکس، فاش کرده است که مایکروسافت برای عرضه همزمان بازی GTA 6 روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰، مجبور شده بود تلاش زیادی کند تا راکستار گیمز را متقاعد سازد که این کنسول با شکست تجاری مواجه نخواهد شد.

در آن دوران، سری GTA (نسخههای ۳، وایس سیتی و سن آندریاس) ابتدا برای پلی استیشن عرضه میشدند و ایکس باکس از این بازار بزرگ محروم بود. مایکروسافت میدانست که برای رقابت واقعی با پلی استیشن، نیاز به عرضه و حضور همزمان این فرنچایز محبوب روی کنسول خود دارد.
پیتر مور در گفتگو با یوروگیمر توضیح داد که اگرچه پول عامل مهمی بود، اما راکستار نگرانیهای فنی و تجاری داشت. آنها نگران بودند که منابع توسعه برای کیتهای توسعه ایکس باکس، در صورتی که کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نتواند فروش خوبی داشته باشد و شکستی متحمل شود، هدر برود. مور در این باره گفت:
پول مهم است، اما آنها نیاز به متقاعد شدن داشتند که منابع توسعهشان اگر کنسول قرار بود شکست بخورد، هدر نخواهد رفت. شما میتوانید تمام پول دنیا را برای پوشش هزینههایتان دریافت کنید، اما اگر کنسول فروش نکند، این به معنی فرصت از دست رفته برای توسعهدهنده به جهت تمرکز روی پلتفرمهای پولساز است.
این موضوع آنقدر برای مایکروسافت حیاتی بود که پیتر مور حتی تاریخ عرضه بازی را روی دست خود خالکوبی کرد. در نهایت، مایکروسافت موفق شد راکستار را راضی کند و GTA 4 به اولین نسخه از این سری تبدیل شد که همزمان با پلی استیشن روی ایکس باکس نیز عرضه گردید؛ اتفاقی که مسیر رقابت کنسولها را در آن نسل تغییر داد.
دیدگاهتان را بنویسید