سهام پاپ مارت روز دوشنبه بیشترین کاهش را از ماه آوریل تجربه کرد، زیرا نگرانیها درباره از بین رفتن موفقیت لبوبو، عروسک پشمالوی آن با لبخند دنداننما افزایش یافت. سهام این شرکت اسباببازی مستقر در پکن که در فهرست بورس هنگکنگ قرار دارد، در معاملات اولیه تقریبا ۹ رصد کاهش یافت که بزرگترین افت روزانه از زمان اعلام تعرفههای جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل پیش از کاهش ضررها به حدود ۶ درصد محسوب میشود. در ادامه با دیجینوی همراه باشید.
این کاهشها، ضرر سهام را از دوشنبه گذشته به حدود ۱۰ درصد رساند؛ هرچند هنوز هم بیش از ۱۸۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. افزایش خیرهکننده سهام پاپ مارت، آن را به یکی از ارزشمندترین شرکتهای اسباببازی جهان تبدیل کرده و حتی پس از افت اخیر، سرمایه بازاری آن بیش از دو برابر مجموع هاسبرو و متل است. بخش زیادی از این موفقیت به دلیل محبوبیت جهانی لبوبو، عروسکی زشت اما زیبا بوده که مورد حمایت افراد مشهوری مانند دیوید بکهام و ریحانا قرار گرفته است.
با این وجود، تحلیلگران هشدار دادهاند که موفقیت لبوبو، پاپ مارت را به یک روند احتمالا گذرا وابسته میکند و این شرکت برای حفظ ارزش خود که اکنون حدود ۲۹ برابر سود یک سال پیش است، مجبور است به عرضه شخصیتهای محبوب ادامه دهد. جف ژانگ، تحلیلگر مستقر در هنگکنگ در مورنینگ استار میگوید: “برخی سرمایهگذاران احتمالا از دور اخیر فروش سود میبرند. اما آنچه برای ما نگرانکنندهتر است، کاهش احتمالی تقاضا است که شاید زودتر از آنچه انتظار میرود، رخ دهد.”
این فروش گسترده پس از آن رخ داد که جی پی مورگان چیس در روز یکشنبه رتبه خود را برای سهام به خنثی و قیمت هدف خود را ۲۵ درصد به ۳۰۰ دلار هنگکنگ (۳۹ دلار آمریکا) کاهش داد. این سهام در حدود ۲۶۰ دلار هنگکنگ معامله میشود، در حالی که ماه اخیر اوج قیمت آن برابر با ۳۳۶ دلار هنگکنگ بود. بسیاری از اسباببازیهای پاپ مارت در جعبهای بسته فروخته میشوند و مشتریان تا زمانی که بستههایشان را باز نکنند، نمیدانند کدام شخصیت را از بین مجموعهها خریداری کردهاند.
این نوع بستهبندی موجب خریدهای مکرر، به ویژه از سوی کلکسیونرهایی که امیدوارند یک مجموعه را تکمیل کنند میشود و بازار ثانویه پر جنب و جوشی را برای زیباترین فیگورها ایجاد کرده است. سرمایهگذاران، تحلیلگران و علاقهمندان به اسباببازی، ارزش فروش مجدد عروسکهای لبوبو را برای یافتن نشانههایی از کاهش محبوبیت آنها، زیر نظر گرفتهاند. دادههای پلتفرم کالاهای دستدوم چینی Dewu نشان میدهد که قیمت یک جاکلیدی لبوبو با رنگ صورتی در دو ماه اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۱۶۰ یوان (۲۲ دلار) رسیده است.
قیمتهای ثانویه مجموعهای از فیگورهای لبوبو در حالتهای یوگا از زمان عرضه در اواسط ماه مارس، ۳۷ درصد کمتر شده است. براساس دادههای جمعآوری شده توسط بانک سرمایهگذاری جفریز، طیف دیگری از عروسکهای لبوبو که هریک با قیمت ۹۹ یوان به فروش میرسیدند، این ماه در برنامه معاملاتی چاوانزو با قیمت ۱۴۰ تا ۱۶۰ یوان به فروش رسیدهاند که نسبت به قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ یوانی در ماه ژوئیه کاهش یافته است. البته پاپ مارت کاهش ارزش فروش مجدد را به افزایش عرضه نسبت داد.
این شرکت اعلام کرد که این محصول بهطور قابل توجهی در دسترستر بود و تعداد بیشتری از افراد توانستند آن را خریداری کنند. در درازمدت، این امر به توسعه بیشتر عملکرد پاپ مارت کمک بیشتری خواهد کرد. این کمپانی در سهماهه دوم، با چهار سری اسباببازی خارج از مجموعه “Beasts” که شامل لبوبو نیز میشود، از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت و بیش از یک میلیارد یوان فروش داشت و سهم خود را از درآمد افزایش داد.
ژانگ گفت که کاهش اخیر قیمت سهام پاپ مارت باید فوریت بیشتری برای این شرکت ایجاد کند تا شخصیتهای جدیدی معرفی نماید. او گفت: “قبلا میگفتم که هنوز چند سال فرصت دارند تا محصولات و خطوط تولید را بررسی کنند و ترند لبوبو را تجدید نمایند. مطمئن نیستم که مدیر پاپ مارت چقدر نگران قیمت سهام است، اما اگر این کار را انجام دهند، این شرکت فوریت بیشتری برای توسعه، راهاندازی و تجاریسازی محصولات جدید خواهد داشت.”
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید