تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۸ مهر , ۱۴۰۴
X
آیا اشتراک ارزان‌تر و تبلیغاتی گیم پس در راه است؟

آیا اشتراک ارزان‌تر و تبلیغاتی گیم پس در راه است؟

در پی اعلام افزایش ۵۰ درصدی قیمت اشتراک گیم پس آلتیمیت توسط مایکروسافت، یک تحلیلگر برجسته صنعت بازی معتقد است که این شرکت ممکن است در آینده برای حفظ پایداری این سرویس، یک نسخه ارزان‌تر و مبتنی بر تبلیغات را معرفی کند. این پیش‌بینی در حالی مطرح می‌شود که استراتژی جدید ایکس باکس بر پایه فاصله گرفتن از یک اکوسیستم بسته و حرکت به سوی حضوری چندپلتفرمی استوار است.

تبلیغات

تصمیم اخیر مایکروسافت برای افزایش قابل توجه قیمت سرویس گیم پس، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده این مدل اشتراکی را افزایش داده است. در حالی که کاربران با قیمت جدید ۳۰ دلاری برای اشتراک Ultimate روبرو هستند، کارشناسان معتقدند این تنها تغییر بزرگ پیش روی این سرویس نخواهد بود.

دانیل احمد، تحلیلگر شرکت Niko Partners، معتقد است که مایکروسافت با این افزایش قیمت روی وفاداری کاربران کنسولی خود حساب باز کرده و همزمان به دنبال افزایش درآمد از طریق عرضه بازی‌هایش روی پلتفرم‌های رقیب مانند پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ ۲ است. به گفته او، چالش اصلی ایکس باکس در حال حاضر، مدیریت گذار از یک اکوسیستم بسته مبتنی بر کنسول به یک اکوسیستم باز و چنددستگاهی است. او اشاره می‌کند که فروش کنسول‌ها کاهش یافته و استقبال از گیم پس روی پی‌سی کند بوده است.

احمد در ادامه می‌پرسد که آیا گیم پس می‌تواند خارج از اکوسیستم کنسول به یک محصول پایدار و سودآور تبدیل شود؟ او پاسخ را در کاهش هزینه ورودی برای کاربران جدید می‌بیند و می‌گوید:

این امر نیازمند آزمایش مدل‌های جدیدی مانند نسخه‌های مبتنی بر تبلیغات، سرویس‌های صرفا ابری یا پیشنهادات ویژه موبایل است.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که قیمت اشتراک ماهانه Game Pass Ultimate از ۲۰ دلار به ۳۰ دلار افزایش یافته است. البته مشترکین این سرویس مزایای جدیدی مانند اشتراک Fortnite Crew و Ubisoft+ Classics را دریافت خواهند کرد. این افزایش قیمت درست پیش از عرضه بازی مورد انتظار Call of Duty: Black Ops 7 در ماه نوامبر (آبان-آذر) صورت می‌گیرد، به این معنی که تجربه جدیدترین نسخه این مجموعه از طریق گیم پس برای کاربران گران‌تر از گذشته خواهد بود.

البته باید دید که آیا پیش‌بینی‌های دانیل احمد به واقعیت می‌پیوندد یا خیر. معرفی یک سرویس بازی مبتنی بر تبلیغات پیش از این نیز سابقه داشته است؛ در سال ۲۰۱۲، شرکت اسکوئر انیکس سرویس مشابهی را راه‌اندازی کرد که تنها پس از ۱۵ ماه به دلیل عدم استقبال کاربران متوقف شد. آینده گیم پس همچنان در حال تحول است، اما مسیر پیش روی مایکروسافت بدون شک با چالش‌های جدیدی همراه خواهد بود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است