اگرچه The Duskbloods یکی از برترین عناوین نمایش داده شده در مراسم داریکت نینتندو بود، اما امیدواریم این بازی تنها اثری نباشد که استودیوی FromSoftware سال آینده منتشر میکند.
The Duskbloods یک آیپی جدید از FromSoftware است که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد. این عنوان یک تجربه چندنفره (Multiplayer) خواهد بود که نیاز به خرید اشتراک آنلاین نینتندو دارد. اگرچه The Duskbloods بدون شک یک بازی بزرگ از این توسعهدهنده خوش نام است، اما باور نمیکنیم تنها عنوان FromSoftware در سال آینده باشد. اطلاعات زیادی درباره The Duskbloods منتشر نشده، اما میدانیم این بازی تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. همچنین با توجه به انحصاری بودن آن، احتمال میدهیم این عنوان یکی از دو بازی بزرگ در دست توسعه استودیوی FromSoftware باشد، زیرا نادیده گرفتن کنسولهای دیگر که میزبان جامعه بزرگی از پلیرهای وفادار استودیو هستند، منطقی نیست.
اگرچه The Duskbloods اولین عنوان چندنفره FromSoftware نیست اما احتمالاً بزرگترین است. ساخت این بازی برای استودیویی که به خاطر بازیهای چالشبرانگیز و تکنفره مثل Dark Souls ،Elden Ring و Bloodborne شهرت زیادی دارد، یک تغییر بزرگ محسوب میشود. طبق گزارشها، در این عنوان بازیکنان باید با دیگر پلیرها و همینطور دشمنان و باسها به مبارزه بپردازند و در این بین گاهی شرایط پیچیدهای رخ میدهد که تحت آن باید با دیگر پلیرها همپیمان و متحد شوند. اگرچه تریلر کوتاه منتشر شده از این اثر حاوی سرنخهایی جالبی درباره سبک بازی بود، اما مهمترین مسئلهای که به چشم آمد، عرضه انحصاری آن برای نینتندو سوییچ ۲ بود. ما حدس میزنیم در این بازی شاهد نوعی خاص از ترکیب سبک PvPvE (بازیکن در مقابل بازیکن در مقابل محیط) با ویژگیهای بازیهای سولز باشیم، اما این فقط یک فرض بر مبنای عملکرد استودیوی FromSoftware در گذشته است. اخیراً هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی، در مصاحبهای که توسط نینتندو منتشر شد، بر تمرکز بازی روی بخش چندنفره آنلاین تاکید کرد، اما هنوز معلوم نیست که بازی کاملاً چندنفره است یا دارای حالت تکنفره نیز خواهد بود.
هرچند اطلاعاتی از دنیای بازی در دست نیست، اما در تریلر منتشر شده، شاهد یک حال و هوای تاریک و احساسی بودیم که به نوعی یادآور سبک وحشت گاتیک Bloodborne بود. ما همچنین شاهد تصاویری از ساختمانهای عظیم و مناظری دلهرهآور بودیم که تاکید بر دنیایی تیره و فراگیر این بازی داشتند. شخصیتها نیز به نظر میرسید به سبک اثار گذشته FromSoftware طراحی شدهاند. احتمالاً در طراحی شخصیتها، شاهد ترکیبی از جنگجویان زرهپوش و سنگینوزن با کاراکترهای سریع و چابک باشیم.
ورود به دنیای بازیهای چندنفره یک حرکت پرریسک برای FromSoftware به حساب میآید. این توسعهدهنده به خاطر طراحی مبارزات چالشبرانگیز و رضایتبخش در عناوین تکنفره مشهور است، بنابراین شاید نتواند با این اثر نتیجه مطلوبی که انتظار دارد را به دست آورد. البته، خیلی از طرفداران از اینکه استودیو دنبال خلق تجربهای جدید است و تنها به ساختارهای گذشته تکیه ندارد، خوشحال هستند. موفقیت The Duskbloods احتمالاً بستگی به میزان هماهنگی بخش رقابتی (PvP) و همکاری (PvE) آن دارد، زیرا ایجاد تعادل بین این دو حالت کار سختی است و اگر یکی از بخشها بر دیگری غلبه کند، تجربه کلی منفی خواهد شد.
استودیوی FromSoftware بیشتر به ساخت عناوین اکشن نقشآفرینی با درجه سختی بالا مشهور است. این عناوین بعضی وقتها شامل نوعی بخش چندنفره (co-op و PvP) محدود نیز بودهاند. در ده سال گذشته، این شرکت تقریباً یک الگوی ثابت برای عرضه بازیهایش داشته. اگر به عناوین بزرگ سری سولزبورن نگاه کنیم، میبینیم این استودیو معمولاً هر دو یا سه سال یک بازی بزرگ از این سری را منتشر کرده، اگرچه استثنائاتی هم وجود داشته اشت. این الگو با عرضه Dark Souls در سال ۲۰۱۱ شروع شد و بعداً با انتشار Dark Souls 2 در ۲۰۱۴ و Dark Souls 3 در ۲۰۱۶ ادامه یافت. عرضه بازیهای Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ ریتم عرضه عناوین سری سولز را به هم زد. اگرچه با انتشار بازی Elden Ring در سال ۲۰۲۲ دوباره این چرخه آغاز شد. بسته الحاقی بزرگ Elden Ring به نام Shadow of the Erdtree هم در سال ۲۰۲۴ منتشر شد.
احتمالاً عرضه یک بازی تکنفره دیگر در حالی که هنوز مخاطبان توجه زیادی به استودیوی FromSoftware و آثارش دارند، میتواند در کنار ایجاد مزایای مالی، طرفداران را هیجانزده نگه دارد. با توجه به سابقه FromSoftware و ذات صنعت بازیهای ویدیویی که با اعلانهای ناگهانی یا تأخیرهای غیرمنتظره همراه بوده، احتمال میدهیم در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ شاهد انتشار یک بازی بزرگ دیگر از این استودیو باشیم. برای ما سخت است باور کنیم این شرکت طی این سالها در حال توسعه یک بازی تکنفره نبوده نباشد. ما احتمال میدهیم چیزهایی باشد که FromSoftware هنوز در موردشان با بازیکنان صحبت نکرده است.
دلایلی وجود دارد که ما را مجبور میکند باور کنیم استودیوی FromSoftware ممکن است یک بازی تکنفره دیگر را در سال ۲۰۲۶ منتشر کند. اولین دلیل، سابقه این استودیو در توسعه چندین پروژه به صورت همزمان است. بنابراین ساخت دو بازی مختلف در کنار هم برای عرضه در یک سال دور از ذهن نیست. همچنین امسال FromSoftware قرار است Elden Ring: Nightreign را منتشر کند، بنابراین سال آینده شاید برنامههای بیشتری داشته باشد. بازی Nightreign توسط یک تیم توسعه کوچک و به کارگردانی جونیا ایشیزاکی در حال توسعه است، زیرا توسعه آن با استفاده از منابع Elden Ring انجام خواهد شد.
این احتمال وجود دارد که استودیوی FromSoftware روی دنباله یکی از عناوین محبوبش مانند Sekiro یا Bloodborne 2 کار کند، چرا که طرفداران این را میخواهند. از طرف دیگر، شاید استودیو یک بازی کاملاً جدید خلق کند تا ضمن ایجاد فرصت برای تجربه چیزهای تازه، توجه بازیکنان جدیدی را هم به دست آورد.
انتشار دو بازی در یک سال میتواند از نظر تجاری منطقی باشد، اما انتظار داریم فاصله زمانی بین آنها رعایت شود تا بازیها باعث افزایش هیجان برای یکدیگر شوند و حس تکراری بودن برای بازیکنان به وجود نیاید. تمام این تصمیمات به ظرفیت و تصمیمات استودیوی FromSoftware بستگی دارد. در مصاحبه با نینتندو، میازاکی به طرفداران اطمینان داده بود FromSoftware هنوز هم علاقه زیادی به توسعه بازیهای تکنفره دارد. با توجه به سابقه درخشان این استودیو و اینکه سال نسبتاً خلوتی در پیش است، عرضه یک بازی تکنفره جدید در کنار The Duskbloods غیرممکن نیست.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید