شرکت Pop Mart با خلق عروسکهای لبوبو توانست موجی جهانی از علاقهمندی به محصولات کلکسیونی ایجاد کند، اما با ورود به شاخصهای بورس هنگکنگ و نوسانات اخیر سهام، این پرسش مطرح میشود که آیا تب و تاب محبوبیت این برند در حال فروکش کردن است؟
سهام شرکت سازنده عروسکهای Labubu، یعنی Pop Mart International Group Ltd، در بازار هنگکنگ سقوط کرد، زیرا برخی سرمایهگذاران پس از ورود این شرکت به شاخصهای معیار، اقدام به فروش سهام کردند و نگرانیهایی درباره توانایی Pop Mart در ادامه تولید اسباببازیهای محبوب و کلکسیونی به وجود آمد.
شرکت Pop Mart روز دوشنبه به عضویت شاخصهای Hang Seng و Hang Seng China Enterprises در آمد؛ شاخصهایی که شرکتهای چینیِ فعال در هنگکنگ را دنبال میکنند. سهام این شرکت که در سال جاری بیش از سه برابر شده بود، روز دوشنبه با افت ۷ درصدی بسته شد.
عروسکهای لبوبو که در جعبههایی با محتوای مخفی عرضه میشوند، موجی جهانی از علاقهمندی را ایجاد و شرکت Pop Mart اخیراً نسخههای مینیاتوری آنها را نیز عرضه کرده است. مصرفکنندگان برای تهیه این عروسکهای کمیاب، به بازارهای ثانویهای مانند eBay و StockX روی آوردهاند و اغلب آنها را با قیمتهای بالا خریداری میکنند.
محبوبیت این عروسکها باعث رشد چشمگیر شرکت Pop Mart شده است؛ بهطوریکه درآمد نیمه اول سال این شرکت با جهشی ۲۰۰ درصدی به ۱۳.۸۷ میلیارد یوان چین (معادل ۱.۹۴ میلیارد دلار) رسید.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید