تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۲۵ شهریور , ۱۴۰۴
X
آیا تیلور سوئیفت iTunes را احیا می‌کند؟

آیا تیلور سوئیفت iTunes را احیا می‌کند؟

روزهایی که iTunes در اوج محبوبیت خود قرار داشت، برای علاقه‌مندان به موسیقی از بهترین دوران‌ها به شمار می‌رفت، و هنوز هیجان دریافت کارت‌های هدیه و برنامه‌ریزی دقیق برای انتخاب جدیدترین آلبوم‌ها و اضافه کردن آن‌ها به سبد خرید را به خاطر می‌آورند. اما با ورود اپل موزیک به صحنه، iTunes به تدریج به حاشیه رانده شد و سرانجام در سال ۲۰۱۹ کنار رفت.

اگرچه فروشگاه آیتونز همچنان بخشی از اکوسیستم آیفون باقی مانده، اما روزهای جست‌وجو در کتابخانه آن و فکر کردن به این‌که چگونه باید آن کارت هدیه ۱۵ پوندی را خرج کنیم، دیگر گذشته است. با این حال، این سرویس خرید دیجیتالی موسیقی به شکلی ناگهانی دوباره مطرح شده و همه این‌ها به دلیل تیلور سوئیفت است.

چند هفته پیش، تیلور سوئیفت اعلام کرد که آلبوم تازه او با نام The Life of a Showgirl در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر) منتشر خواهد شد و طبق انتظار، این خبر واکنش‌های گسترده‌ای را در سطح جهانی به همراه داشت. در میان این واکنش‌ها، پست اخیر آیتونز در شبکه اجتماعی X بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب کرد، زیرا این پلتفرم پس از شش سال سکوت کامل در رسانه‌های اجتماعی، ناگهان بازگشت و صفحه اصلی خود را به طور کامل با طراحی ویژه و مرتبط با سوئیفت بازسازی کرد.

آیتونز نوشت: «دوران The Life of a Showgirl به صحنه می‌آید. آلبوم جدید taylorswift13@ را هم‌اکنون در iTunes پیش‌خرید کنید و در زمان انتشار در تاریخ ۳ اکتبر محتوای اختصاصی دریافت نمایید.»

آخرین بار که آیتونز به صورت عمومی مطلبی را منتشر کرده بود، به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گشت؛ زمانی که اپل اعلام کرد این فروشگاه موسیقی دیجیتال منحل خواهد شد. بنابراین اگر قرار بود کسی آیتونز را دوباره زنده کند، بدون تردید آن فرد تیلور سوئیفت بود، حتی اگر این بازگشت صرفاً از مسیر یک همکاری تبلیغاتی برای عرضه نسخه‌ای انحصاری از آلبوم در اپل رخ دهد.

هرچند آیتونز نتوانست در برابر رشد پلتفرم‌های پخش آنلاین موسیقی رقابت کند، اما بی‌شک اپلیکیشن شاخص اپل راه را برای تحولات بعدی هموار ساخت و لحظات فراموش‌نشدنی بسیاری در تاریخ موسیقی رقم زد؛ لحظاتی که سرویس‌های استریم امروزی تنها می‌توانند آرزوی بازآفرینی آن را داشته باشند. از جمله این لحظات، زمانی بود که گروه افسانه‌ای بیتلز در سال ۲۰۱۱ اجازه داد تمام مجموعه آثارشان در اختیار آیتونز قرار گیرد.

با این حال، در سال ۲۰۱۳ این بیانسه بود که قواعد بازی را دگرگون کرد؛ زمانی که او آلبوم بدون عنوان خود را به شکل غافلگیرکننده نیمه‌شب منتشر نمود. از آن زمان به بعد، روز جمعه جایگزین سه‌شنبه به عنوان روز اصلی انتشار موسیقی‌های جدید شد و این روند تاکنون ادامه یافته است.

با وجود تأثیرگذاری عظیم سوئیفت، بعید به نظر می‌رسد شاهد بازگشت کامل دوران آیتونز باشیم، زیرا اپل موزیک و اسپاتیفای اکنون انتخاب‌های اصلی در زمینه مصرف موسیقی دیجیتال هستند. با این همه، اقدام اخیر بار دیگر موجی از نوستالژی را زنده کرده است.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است