تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۱۲ شهریور , ۱۴۰۴
X
آیا زمان عرضه یک بازی فانتزی به بزرگی GTA توسط راکستار فرا رسیده است؟

آیا زمان عرضه یک بازی فانتزی به بزرگی GTA توسط راکستار فرا رسیده است؟

راکستار که امروزه نامی پیشرو در صنعت سرگرمی‌های دیجیتال است، همواره در انتخاب سبک و زمینه عناوین خود با محدودیت‌های خاصی پیش رفته است. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا این شرکت باید یک عنوان فانتزی خلق کند؟

تبلیغات

مدت‌زمان زیادی تا عرضه عنوان محبوب GTA 6 باقی نمانده و حالا بعد از سال‌ها انتظار، گل سرسبد عناوین راکستار سال آینده به دست گیمرها خواهد رسید. با این حال همیشه یک سوال اساسی پیرامون آثار توسعه‌یافته این شرکت مطرح می‌شود و آن هم محدودیت ژانر و محیط آن‌هاست. شاید انتخاب کلمه «محدودیت»، تفسیر درستی ارائه ندهد؛ مخصوصا وقتی با شرکتی همچون راکستار طرف هستیم.

آیا زمان عرضه یک بازی فانتزی به بزرگی GTA توسط راکستار فرا رسیده است؟ - گیمفا

این شرکت بزرگ‌ترین و پرجزئیات‌ترین عناوین جهان‌باز ممکن را توسعه می‌دهد و در پروژه‌های بزرگ خود، جایی برای کم‌کاری باقی نمی‌گذارد. اما عناوین این شرکت مثل مجموعه GTA، مجموعه Manhunt، مجموعه Max Payne و عناوینی مثل Bully و L.A. Noire از لحاظ محیط و فضای روایی، همگی تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند. با کمی ارفاق می‌توان گفت بسته الحاقی Undead Nightmare بازی Red Dead Redemption که شما در دنیای زامبی‌ها قرار می‌دهد، متفاوت‌ترین حرکت این شرکت تا به امروز است.

کمپانی راکستار شهرت خود را مدیون عناوین جنایی است؛ جایی که آغاز مسیرش با GTA بود، سپس با Red Dead Redemption یک نسخه متفاوت از آن را با حدود ۱۰۰ سال اختلاف زمانی ارائه کرد، سپس Bully همین چارچوب را در قالب یک محیط مدرسه‌ای پیش رفت. بنابراین می‌توان گفت راکستار همواره به ریشه‌های این ژانر نزدیک مانده اما آن را در قالبی متفاوت ارائه کرده است. با این اوصاف، چه چیزی مانع از آن می‌شود که عنوانی مشابه Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves را از راکستار نبینیم؟ آن‌هم با وجود بودجه زیاد، تجارب طولانی و استانداردهایی سخت‌گیرانه که این شرکت همگی آن‌ها را دارد.

ساخت یک بازی با محوریت جهانی فانتزی یعنی قدم‌گذاشتن در مسیری جدید

هنگامی که راکستار بخواهد در مسیر خلق یک دنیای فانتزی قدم بگذارد، بروز ده‌ها و صدها تغییر در فرآیند ساخت چنین عنوانی اجتناب‌ناپذیر می‌شود، زیرا بسیاری از المان‌های نمادین به‌طور طبیعی تغییر می‌کنند. مثلا به‌جای ماشین و اسب باید سوار اژدها شوید، به‌جای گاو صندوق باید یک شی جادویی را سرقت کنید و حتی به‌جای سلاح و مهمات باید از وردهای جادویی علیه دشمنان خود استفاده کنید.

rockstar fantasy game

با این حال ساخت یک بازی فانتزی، فرصت‌های جدیدی پیش‌روی این شرکت می‌گذارد و راکستار پیش از این نیز ثابت کرده است که استعداد و توانایی زیادی در ارائه یک سبک و ژانر خاص در قالب‌های زمانی و مکانی متفاوت دارد. مقایسه المان‌های مشابه در مجموعه‌های GTA و Red Dead Redemption مهر تاییدی بر این ادعاست. یک عنوان فانتزی که توسط راکستار ارائه می‌شود، قطعا خلاقیت‌های جدید و زیادی نیز در خود خواهد داشت.

حتی می‌توان گفت که این شرکت مجبور نیست لزوما مسیر تکراری بسیاری از استودیوهای دیگر را طی کند تا بتواند اثری قابل‌قبول برای مخاطبان ارائه دهد. نام بزرگ راکستار قادر است مسیر توسعه را به هر سمتی که مایل باشد هدایت کند تا استانداردهای خاص خود را داشته باشد و بدون وابستگی پیش برود. یک اثر فانتزی از راکستار می‌‌تواند مثل ارباب حلقه‌ها دنیای کلاسیکی داشته باشد، مثل بازی تاج و تخت خشن، غم‌انگیز و بی‌رحم باشد، می‌تواند مثل ویچر خلاقیت و نوآوری را ترکیب کند و حتی می‌تواند از فرهنگ‌ها و رسومات واقعی الهام بپذیرد.

روی‌هم‌رفته، کمتر کسی پیدا می‌شود که مخالف ساخت چنین عنوانی از راکستار باشد. به‌نظر شما آیا زمان آن فرا رسیده که عنوانی با محوریت جهانی فانتزی از خالق عناوینی مانند GTA و Red Dead Redemption ببینیم؟!

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است