در سالهای اخیر بازی Red Dead Redemption 2 بهعنوان یکی از دقیقترین بازآفرینیهای غرب وحشی شناخته شده است. جزئیات فراوانی که استودیو Rockstar در طراحی محیط، شخصیتها و سبک زندگی آن دوران به کار برده، باعث شده بسیاری از طرفداران این اثر را نهتنها یک بازی، بلکه نوعی بازنمایی تاریخی بدانند. همین نگاه باعث شد یکی از طرفداران با روشی متفاوت، یعنی انجام آمارگیری و سرشماری از شخصیتهای درون بازی، میزان دقت تاریخی این اثر را بررسی کند و نتایج جالبی به دست آورد.

نمایش غرب وحشی در بازی Red Dead Redemption 2 چیزی کمتر از شگفتانگیز نیست و بدین منظور یکی از طرفداران تصمیم گرفت عمق این دقت تاریخی را بیازماید و با انجام آمارگیری در شهر خیالی Valentine، نتایج جالبی به دست آورد. در ویدیویی که توسط یوتیوبر انی آستین (Any Austin) منتشر شد، او توضیح داد:
ما قصد داریم یک آمارگیری از شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) در شهر خیالی Valentine انجام دهیم. این آمارگیری شامل بررسی وضعیت شغلی، نوع صنعت، سطح درآمد، سن و شرایط سلامت خواهد بود. هدف اصلی این کار، مقایسه دادههای بهدستآمده از این شهر با آمار واقعی سرشماری و دادههای جمعیتی ایالات متحده در سال ۱۹۰۷ است.
این پروژه شامل دنبال کردن و مشاهده دقیق NPCهای شهر Valentine از بررسی رفتارهای روزانه و واکنش آنها به حضور بازیکن گرفته تا تحلیل مدلهای طراحیشده برای هر شخصیت بود. در برخی موارد این کار سادهتر پیش میرفت، زیرا شخصیتهایی مانند کلانترها، مغازهداران و ارائهدهندگان خدمات همیشه در دسترس بودند و دیالوگهای آماده آنها بخش زیادی از اطلاعات مورد نیاز را فراهم میکرد.



با این حال، بسیاری از رهگذران به دلیل استفاده Rockstar از سیستم تصادفی (RNG) برای پر کردن نقشه، شناسایی سختتری داشتند. برای حل این مشکل، آستین نقشه شهر را به بخشهای کوچکتر و بازههای زمانی مشخص تقسیم کرد تا بتواند نمونهای گسترده و دقیق از NPCها جمعآوری کند. این روش هرچند زمانبر و خستهکننده بود، اما در نهایت دادههای کافی و قابلاعتماد به دست آمد.
نتایج این بررسی نشان داد که بازی Red Dead Redemption 2 از نظر تاریخی شباهت زیادی به واقعیت دارد. برای نمونه نرخ بیکاری در شهر Valentine حدود ۴.۵ درصد محاسبه شد، در حالی که آمار واقعی بیکاری ایالات متحده در سال ۱۹۰۷ تنها ۱.۸ درصد بود. هرچند اختلافی ۲.۷ درصدی وجود دارد، اما نزدیکی دادهها نشاندهنده دقت بالای بازی است. همین موضوع در مورد توزیع ثروت و مشاغل نیز صدق میکند، هرچند استخراج دادههای دقیق از آن دوران بهطور طبیعی دشوار است.
یکی از مواردی که کمی از نظر این تولید کننده محتوا غیرواقعی به نظر میرسید، وضعیت بهداشت دهان و دندان بود. شخصیتهای بازی بیش از حد دندان داشتند، در حالی که در آن دوران از دست دادن چند دندان یا حتی بیشتر، امری کاملاً رایج و طبیعی بود. با این وجود، این تنها شکاف کوچک در بازآفرینی دقیق Rockstar محسوب میشود و در برابر سایر جزئیات، اهمیت چندانی ندارد.
آستین در پایان ویدئو تأکید کرد:
حتی در جزئیات بسیار خاصی که معمولاً فقط در آمارگیریها دیده میشود، Red Dead Redemption 2 واقعاً تصویری شگفتانگیز و نزدیک به واقعیت از بخشی از تاریخ آمریکا ارائه میدهد.
او همچنین اشاره کرد که مشتاق است همین روش را برای بررسی دقیق بازی GTA 6 نیز به کار ببرد و ببیند چه جزئیاتی از سوی Rockstar در این بازی لحاظ شده است.
دیدگاهتان را بنویسید