تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۱۷ شهریور , ۱۴۰۴
X
آیا Borderlands 4 قربانی بعدی Unreal Engine 5 خواهد بود؟

آیا Borderlands 4 قربانی بعدی Unreal Engine 5 خواهد بود؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که Borderlands 4 ظاهراً جدیدترین قربانی موتور Unreal Engine 5 محسوب می‌شود. این موضوع بار دیگر باعث شده طرفداران نسبت به ضعف‌های احتمالی این موتور در زمینه‌ بهینه‌سازی ابراز تردید کنند.

تبلیغات

طی چند سال گذشته، بازیکنان به این نکته توجه کرده‌اند که بسیاری از بازی‌های بزرگ AAA همراه با مشکلات عملکردی عرضه شده‌اند. این مسئله در عناوینی از ژانرهای مختلف، ساخته‌ استودیوها و شرکت‌های متفاوت و در ابعاد گوناگون مشاهده شده است. اغلب این بازی‌ها نیز با آنریل انجین ۵ توسعه یافته‌اند.

فهرست برخی از این عناوین به شرح زیر است:

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of ChornobylSilent Hill 2 RemakeBlack Myth: WukongLords of the FallenWuchang: Fallen FeathersOblivion RemasteredMafia: The Old CountryMetal Gear Solid Delta: Snake Eater

تیم سوئینی، مدیرعامل Epic Games، اخیراً پیرامون مشکلات عملکردی عناوین ساخته شده با Unreal Engine 5 اظهار داشت:

دلیل اصلی این موضوع، به روند توسعه‌ی بازی‌ها بازمی‌گردد. بسیاری از استودیوها، بازی را ابتدا برای سخت‌افزارهای سطح بالا توسعه می‌دهند و بهینه‌سازی و آزمایش روی سیستم‌های ضعیف‌تر را به مراحل پایانی موکول می‌کنند. در حالت ایده‌آل، فرآیند بهینه‌سازی باید از همان ابتدا و پیش از تکمیل کامل محتوای بازی آغاز شود.

ما در حال انجام دو کار هستیم: تقویت پشتیبانی موتور با استفاده از ابزارهای خودکارتر برای بهینه‌سازی میان دستگاه‌های مختلف و گسترش آموزش توسعه‌دهندگان تا رویکرد «بهینه‌سازی زودهنگام» به یک استاندارد تبدیل شود. در صورت نیاز، مهندسان ما نیز می‌توانند وارد عمل شوند.

پیچیدگی بازی‌های امروزی بسیار بیشتر از ۱۰ سال پیش است و حل این مشکل صرفاً در سطح موتور ممکن نیست. سازندگان موتور و تیم‌های بازی باید همکاری نزدیکی با یکدیگر باشند. همچنین ما تجربه‌های بهینه‌سازی Fortnite را به موتور Unreal Engine منتقل می‌کنیم تا عناوین جدید روی رایانه‌های شخصی با سخت‌افزار ضعیف‌تر نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

صرف‌نظر از اینکه دیدگاه مدیرعامل Epic Games درست با نادرست است، به نظر می‌رسد این مشکل به این زودی‌ها برطرف نخواهد شد.

حساب Borderlands 4 Bulletin در X گزارشی را در خصوص مشکلات فنی Borderlands 4 منتشر کرده که به شرح زیر است:

بر اساس آنچه تاکنون از عملکرد Borderlands 4 مشاهده و مطالعه کرده‌ایم، به نظر می‌رسد این بازی بیش از حد به CPU وابسته است؛ موضوعی که در اغلب عناوین ساخته‌ شده با موتور Unreal Engine 5 دیده می‌شود.

ما پچ روز اول و موارد مشابه را داریم، اما بهبودهایی که این به‌روزرسانی‌ها به همراه می‌آورند، چندان چشمگیر نیست. بارها در اسناد مربوط به امبارگوها جملاتی مانند «پچ آماده است»، «برخی مشکلات فنی وجود دارد اما تیم ما در حال رفع آن‌هاست» و موارد مشابه را دیده‌ایم.

نیازمندی پردازنده‌ پیشنهادی بازی Intel Core i7-12700 / AMD Ryzen 7 5800X است، اما حتی روی سیستمی با پردازنده Ryzen 9 5950X و در پایین‌ترین تنظیمات (Low Settings) نیز عملکرد مطلوبی ارائه نمی‌دهد.

درست است که می‌توان با غیرفعال‌سازی CCDها از طریق بایاس کمی عملکرد را بهبود داد، اما مسئله اینجاست که بازی باید با مشخصات پیشنهادی روی تنظیمات پایین تا متوسط به خوبی اجرا شود.

طرفداران سال‌هاست که منتظر تجربه‌ی Borderlands 4 هستند و دیگر چیزی تا انتشار جهانی بازی باقی مانده است. امیدوارم مشکلات عملکردی که توسط تعدادی از تولیدکنندگان محتوا مطرح شده، پیش از عرضه برطرف شوند.

صحبت درباره‌ مشکلات عملکرد یا مواردی که نیاز به اصلاح دارند به معنای متنفر بودن از بازی نیست. من اطمینان دارم که Gearbox توانایی رفع این مشکلات را دارد. آن‌ها در گذشته نیز موفق شدند عملکرد Borderlands 3 را در مقایسه با روز نخست انتشار تا حد قابل قبولی بهبود دهند.

آیا تقصیر تنها متوجه Gearbox است؟

همان‌طور که حساب توییتری Borderlands 4 Bulletin اشاره کرده است، Borderlands 3 نیز در زمان عرضه با مشکلات مشابهی روبه‌رو بود. با این حال، این موضوع لزوماً به معنای تبرئه‌ کامل Epic Games و موتور Unreal Engine 5 نیست.

می‌توان تصور کرد که هر دو طرف تا حدی در بروز این مشکلات سهیم باشند. شاید این موضوع برای هواداران جای بحث نداشته باشد، چراکه پاسخ واقعی در دست سازندگان است. آنچه اکنون اهمیت دارد، این است که هم اپیک گیمر و هم تیم‌های توسعه‌دهنده‌ بازی‌ها مانع از تکرار چنین مشکلاتی شوند.

بازی Borderlands 4 در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) روی ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین این عنوان در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر) در دسترس دارندگان نینتندو سوییچ ۲ قرار خواهد گرفت.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است