تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۲۰ بهمن , ۱۴۰۳
X
آیفون ۱۶ همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۴ است

آیفون ۱۶ همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۴ است

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Kantar، سری آیفون ۱۶ اپل همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۴ باقی مانده، در حالی که اندروید رشد قابل‌توجهی در منطقه آسیا-اقیانوسیه داشته است. نکته جالب اینجاست که ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) به‌تدریج بر انتخاب کاربران تاثیر می‌گذارند، به طوری که از هر پنج خریدار، یک نفر گفته است که هوش مصنوعی در انتخاب برند گوشی او نقش داشته است.

به‌گزارش تکراتو به نقل از phonearena، بررسی جدیدی از سهم بازار سیستم‌های عامل مختلف نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در اواخر سال ۲۰۲۴۴ کمی افزایش داشته که عمدتا به دلیل خریدهای تعطیلات در آمریکا و استرالیا بوده است.

راهنمای خرید تکراتوراهنمای خرید تکراتو

بررسی فروش در مناطق مختلف؛ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۴

با نگاهی دقیق‌تر به مناطق مختلف، گزارش نشان می‌دهد که بازارهای اصلی اروپا (فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا) در مجموع ثبات نسبی را تجربه کرده‌اند، اما فروش در فرانسه، آلمان و اسپانیا رشد داشته است.

سامسونگ همچنان برند برتر اندرویدی در اروپا محسوب می‌شود و در بریتانیا عملکرد بسیار خوبی داشته است، به‌ویژه با مدل Galaxy A55 که پرفروش‌ترین گوشی این برند بوده است.

با این حال، رقابت برای سامسونگ در حال شدت گرفتن است، زیرا شیائومی و پیکسل گوگل به‌طور فزاینده‌ای سهم بازار را تصاحب می‌کنند. در اروپا، آیفون ۱۶ اپل نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است، مخصوصا در بریتانیا.

در همین حال، فروش سری پیکسل ۹ گوگل با کاهش نسبی مواجه شده، در حالی که پیکسل ۸ به دلیل تخفیف‌های ویژه تعطیلات، فروش بهتری را تجربه کرده است. همچنین، سری ۱۳ شیائومی که با تخفیف عرضه شد، در اسپانیا فروش قابل‌توجهی داشته است.

وضعیت پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۴ در بازار در آمریکا و آسیا

در آمریکا، جای تعجب ندارد که اپل همچنان بر بازار تسلط دارد و iOS سهم ۵۴ درصدی را در اختیار دارد. سری آیفون ۱۶ موفق شده ۲۰ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد که در این میان، آیفون ۱۶ پرو مکس محبوب‌ترین مدل بوده است.

در سمت اندرویدی‌ها، سامسونگ فروش باثباتی داشته و دو مدل گلکسی A15 (مدل اقتصادی) و سری پرچم‌دار گلکسی S24 پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند بوده‌اند. علاوه بر این، موتورولا و پیکسل گوگل سهم بازار خود را افزایش داده‌اند، به‌طوری که پیکسل ۹ پرو پرفروش‌ترین مدل در بین گوشی‌های پیکسل بوده است.

در منطقه آسیا-اقیانوسیه، بازار متنوع‌تر بوده و برندهای محلی عملکرد بهتری داشته‌اند، مخصوصا در چین. در استرالیا، اگرچه سری آیفون ۱۶ فروش خوبی داشته، اما اپل با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. در مقابل، گلکسی S24 اولترا سامسونگ حتی چند ماه پس از عرضه، همچنان فروش بالایی دارد.

در چین، اندروید جایگاه برتری داشته و برندهای داخلی مانند ویوو و شیائومی عملکرد قوی‌ای از خود نشان داده‌اند. در این میان، هواوی همچنان صدرنشین بازار است. البته، آیفون ۱۶ پرو مکس اپل همچنان در بین مدل‌های پرفروش قرار دارد.

در ژاپن، اندروید رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده که این رشد عمدتا به دلیل فروش بالای برندهایی مانند موتورولا، سامسونگ و پیکسل گوگل بوده است. در واقع، سری پیکسل توانسته برند شارپ را کنار بزند و به پرفروش‌ترین برند اندرویدی در ژاپن تبدیل شود، که این موفقیت تا حد زیادی مدیون مدل اقتصادی Pixel 8a است.

با این حال، iOS اپل همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل در ژاپن است، هرچند که سهم بازار آن کمی کاهش یافته، اما آیفون ۱۶ همچنان در صدر لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های این کشور قرار دارد.

آیفون 16 همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال 2024 استآیفون 16 همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال 2024 است

هوش مصنوعی چه تاثیری در انتخاب خریداران دارد؟

برخلاف تصور برخی، هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک عامل کلیدی در بازار گوشی‌های هوشمند است. در یک نظرسنجی که توسط Worldpanel ComTech انجام شده، ۲۳ درصد از خریداران گوشی در اروپا و آمریکا گفته‌اند که هنگام انتخاب برند، ویژگی‌های هوش مصنوعی را در نظر گرفته‌اند. این رقم برای خریداران آیفون حتی بالاتر بوده و به ۲۷ درصد رسیده است، که نشان‌دهنده تمرکز اپل بر تبلیغ قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

با ورود به سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود نوآوری‌های هوش مصنوعی همچنان در مرکز توجه سازندگان گوشی باقی بماند. با این حال، احتمال دارد که پدیده‌ای به نام «خستگی از هوش مصنوعی» (AI Fatigue) به وجود بیاید، که طی آن کاربران نسبت به ویژگی‌های AI بی‌تفاوت شوند.

هنوز یک قابلیت واقعا انقلابی در زمینه هوش مصنوعی که بتواند برندها را از یکدیگر متمایز کند، معرفی نشده است، اما به نظر می‌رسد آینده به سمت دستیارهای شخصی‌سازی‌شده و هوشمند پیش می‌رود که بتوانند یکپارچه در سراسر اپلیکیشن‌های گوشی عمل کنند. سامسونگ با معرفی دستیار Now Brief گام جسورانه‌ای در این مسیر برداشته است.

با این حال، بسیاری از کاربران هنوز از قابلیت‌های هوش مصنوعی بی‌اطلاع‌اند و حتی کسانی که از آن آگاه هستند، لزوما تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرند. این نشان می‌دهد که با وجود اهمیت هوش مصنوعی، هنوز هیچ ویژگی انقلابی و تعیین‌کننده‌ای ارائه نشده که بتواند یک برند را از سایر رقبا متمایز کند.

نتیجه‌گیری کلی این است که با وجود افزایش نقش هوش مصنوعی، عوامل دیگری همچون قیمت، وفاداری به برند و ترجیحات منطقه‌ای همچنان بر تصمیم‌گیری کاربران تاثیر زیادی دارند. این موضوع برای کاربران به معنای انتخاب‌های بیشتر و ویژگی‌های نوآورانه‌تر است، اما هم‌زمان، دنبال کردن فناوری‌های جدید را دشوارتر می‌کند. از سوی دیگر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید برای حفظ رقابت‌پذیری، ویژگی منحصربه‌فردی را ارائه دهند که بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

منبع

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است