آیندهی بازی Everywhere، که از آن بهعنوان «پلتفرمی با بینهایت امکانات» یاد میشد، حالا در هالهای از ابهام قرار گرفته است.
استودیوی Build a Rocket Boy که در شهر ادینبرا مستقر است و با رهبری لسلی بنزیس، تهیهکنندهی سابق Grand Theft Auto، فعالیت میکند، نخستین اطلاعات مربوط به Everywhere را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. در آن زمان، وعده داده شد که این بازی پلتفرمی نوآورانه خواهد بود که به بازیکنان اجازه میدهد تجربیات مبارزهای و مسابقهای خود را خلق کرده و آنها را بهصورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارند.
این بازی در دنیایی خیالی به نام Utropia جریان دارد و از یک مجموعه ابزار دقیق ساختوساز به نام Arcadia بهره میبرد؛ جایی که بازیکنان میتوانند با استفاده از ابزارهای درونبازی، از ساخت Assetهای کوچک گرفته تا مراحل اکشن کامل با هوش مصنوعی قابل برنامهریزی، دست به خلق محتوا بزنند. همزمان با معرفی Everywhere، این استودیو اعلام کرد که روی بازی دیگری با نام MindsEye نیز کار میکند؛ یک عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز که قرار بود بهصورت انحصاری در بستر Everywhere عرضه شود و نه بهعنوان یک محصول مستقل.
با این حال، در اکتبر سال گذشته اعلام شد که شرکت IO Interactive، خالق مجموعه Hitman، انتشار MindsEye را بهعنوان یک بازی مستقل بر عهده گرفته است. همچنین اوایل همین هفته تأیید شد که MindsEye یک مجموعه ابزار ساخت ویژه شامل Build.MindsEye (برای ساخت بازی توسط بازیکنان) و Play.MindsEye (برای تجربه و بهاشتراکگذاری این محتواها) خواهد داشت.
MindsEye قرار بود بخشی از پلتفرم Everywhere باشد، اما اکنون ظاهراً بهعنوان یک پلتفرم مستقل و دارای ابزار ساخت و اشتراکگذاری محتوا معرفی و لینک وبسایت Everywhere اکنون به صفحهی MindsEye هدایت میشود.
در پاسخ به این ابهامات، سخنگوی استودیوی Build a Rocket Boy در پاسخ اعلام کرده که ابزار ساخت Arcadia که برای Everywhere طراحی شده بود، اکنون بهعنوان ابزار ساخت در MindsEye استفاده میشود و تستهای بتای Everywhere نیز برای توسعهی آن به کار گرفته شدهاند. این استودیو در پاسخ به VGC گفت:
همانند تمام محصولات جدید، روند توسعه همراه با تحولاتی است. Arcadia در ابتدا بهعنوان سکوی ساخت محتوای ما طراحی شد، اما با پیشرفت MindsEye و گسترش اکوسیستم Build A Rocket Boy، این ابزار بهطور طبیعی به ساختاری متمرکزتر بدل گشت: یعنی Play.MindsEye و Build.MindsEye. این پلتفرم شامل تجربیات کاملاً یکپارچه است: یک کمپین اکشن ماجراجویی مهیج به نام Play.MindsEye و Build.MindsEye را در کنار آن داریم برای خلق بازی توسط کاربران. برای آنکه Bulid A Rocket Boy بتواند چشمانداز خود را بهطور کامل محقق کند، نیاز داشتیم تا سیستم ساخت محتوای خود را با یک جامعهی خلاق آزمایش کنیم و این آزمایشها را با Everywhere در زمانی که MindsEye را بهصورت مخفی توسعه میدادیم، آغاز کردیم.
وبسایت VGC همچنان در حال پیگیری است تا متوجه شود آیا این تغییرات بهمعنای کنار گذاشته شدن کامل پروژهی Everywhere است و MindsEye به تنها پلتفرم موجود تبدیل خواهد شد یا اینکه Everywhere همچنان در آینده عرضه میشود. زمانی که VGC در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار به بازدید از استودیوی Build a Rocket Boy رفت تا نگاهی به Everywhere (و در ادامه MindsEye) بیندازد، به این وبسایت گفته شد که استودیو در حال ساخت دو محصول AAA بهصورت همزمان است، نه فقط یکی. با این حال، در آن زمان MindsEye قرار نبود ابزار ساخت محتوای مستقل خود را داشته باشد، بلکه MindsEye قرار بود به عنوان محصولی در پلتفرم Everywhere ارائه شود و در صورت خرید آن، داراییهای مرتبط با MindsEye برای استفاده در ابزار ساخت Arcadia قابل دسترسی میشدند. VGC در آن زمان نوشته بود:
اینکه چگونه قرار است با وجود دو سبک هنری متفاوت این ادغام ممکن شود مشخص نیست، اما اگر این وعدهها محقق شوند، اتفاقی بسیار بزرگ خواهد بود.
بازی MindsEye در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) برای PS5، Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید