در حال حاضر صحبتها دربارهی ادغام دو شرکت نیسان و هوندا متوقف شدهاند. ولی این موضوع به معنی عدم همکاری این دو شرکت نیست و ممکن است که آنها محصولات ویژهای را برای عرضه تدارک دیده باشند.
شرکت ژاپنی هوندا برنامه داشت که در سال ۲۰۲۶ برای مقابله با صنعت خودروسازی چین که روزبهروز در حال گسترش است، با دیگر شرکت ژاپنی، یعنی نیسان ادغام شود. این ترکیب، کمپانی بزرگی به ارزش ۵۸ میلیارد دلار را به وجود میآورد ولی در حال حاضر مشکلاتی بر سر این پروژه به وجود آمده است. اما همچنان ممکن است که این دو شرکت برای ساخت نسل بعدی از ابرماشینهای (Supercar) خود، با یکدیگر همکاری کنند.
خبرهایی وجود دارد مبنی بر این که هوندا و نیسان با وجود استقلال از یکدیگر میتوانند برای ساخت نسل بعدی خودروهای مورد انتظارِ اناساکس (NSX) و جیتی-آر (GT-R) از کمک و دانش یکدیگر بهره بگیرند.
معاون ارشد بخش آمریکای شمالی شرکت نیسان، Ponz Pandikuthira در مصاحبهای با The Drive در نمایشگاه خودروی نیویورک، اعلام کرد که این ۲ مدل خودروی نمادین میتوانند به صورت همزمان نسل جدیدی را دریافت و همچنین هویت مستقل خود را نیز حفظ کنند.
او گفت: «آیا ممکن است که ما نسل جدید NSX و GT-R را روی یک پلتفرم تولید کنیم و همچنان مطمئن شویم که هم NSX به هویت اصلی خود وفادار خواهد ماند و هم GT-R هویت منحصر بهفرد خود را حفظ خواهد کرد به طوری که هیچکدام کپی دیگری نباشد؟ آیا ما میتوانیم دو خودرو را اینگونه توسعه دهیم؟ بله، من فکر میکنم که ما میتوانیم.»
آقای Pandikuthra با این مصاحبه اعلام کرد که حفظ هویت مستقل این دو خودرو در هنگام توسعه روی پلتفرم مشترک، یک امر مقدس است. شهرت نسل ابتدایی NSX به دلیل ساختار تمام آلومینیومی و دقت و ظرافت در سطح صنایع هوا فضا، به دست آمده؛ در حالی که شهرت GT-R به دلیل هویت خشن و وحشیانهی آن (لقب این ماشین گودزیلا است) به دست آمده است.
مدیر اجرایی نیسان اظهار امیدواری کرد که با وجود اشتراک پلتفرم برای دو خودرو، همچنان به ایدهی متفاوت ساخت این ۲ مدل، احترام گذاشته شود.
این بیانیه وقتی جالبتر میشود که بدانید نسل جدید NSX یک خودروی تمام برقی خواهد بود و یک خودروی برقی نیازی به متعهد بودن به نسل قبلی بنزینی خود را به صورت کامل ندارد.
آقای Pandikuthra در جریان نمایشگاه خودروی نیویورک به رسانهی Motor1 گفت نسل جدید GT-R از سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد و هدف این است که این نسل از این خودرو بتواند رقیب قدری برای ابرخودروهای اروپایی باشد؛ درست به مانند زمانی که مدل نسل قبلی برای رقابت با پورشه ۹۱۱ در سال۲۰۰۷ عرضه شد.
او به عنوان مثالی برای چگونگی حفظ هویت مستقل دو خودروی متفاوت، در عین استفاده از یک تکنولوژی مشترک، به شرکت استون مارتین (Aston Martin) اشاره کرد که از موتورهای توسعه یافته در بخش ایامجی (AMG) شرکت مرسدس بنز استفاده میکنند.
بر اساس گفته های Pandikuthira، مدیر عامل شرکت نیسان، آقای Ivan Espinosa یکی از افراد کلیدی در برنامهی ادغام دو شرکت نیسان و هوندا بود و او با وجود به هم خوردن این طرح، هیچگاه از تعامل و برنامهریزی با شرکت هوندا، دست برنداشته است.
با وجود این که در حرفهای آقای Pandikuthiraبه صورت مستقیم از تولیدِ مشترک این دو خودرو حرفی زده نمیشود، اما همچنان میتوان برداشت کرد که این اتفاق بسیار محتمل است. او گفت: «ما به همکاری مشترک نیاز داریم. ما برای تحویل این خودروها به شراکت نیاز داریم. من تصور می کنم که شراکت، یک بخش کلیدی از آیندهی ما خواهد بود.»
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید