تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۴
X
استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای تبلیغات بین ویدیوها

استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای تبلیغات بین ویدیوها

یوتیوب به‌تازگی یک سیستم جدید با نام «Peak Points» را برای قرار دادن تبلیغات معرفی کرده است. این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و طراحی شده است تا از لحظات احساسی و تاثیرگذارترین بخش‌های ویدیوها استفاده کند. این ابزار، بهترین بازه زمانی برای قرار دادن تبلیغات را تشخیص می‌دهد تا بیشترین تاثیر روانی را داشته باشد.
هرچند یوتیوب تلاش می‌کند تبلیغات میانی ویدیوها را کمتر آزار‌دهنده کند، اما فقط زمان نشان خواهد داد این روش جدید و کمی نگران‌کننده و شبیه به دنیای آخرالزمانی برای تزریق تبلیغات چقدر جدی و پرخطر خواهد بود.

خیلی وقت پیش، زمانی که استریم به‌صورت درخواستی نبود و ویدیوهای ویروسی و اینفلوئنسرهای دیجیتال وجود نداشتند، تبلیغات‌ها تنها محدود به تلویزیون می‌شدند. تبلیغات‌ها در بازه‌های دو تا سه دقیقه‌ای و در نقاط مشخصی از برنامه پخش می‌شدند. شما می‌دانستید کی تبلیغات می‌آید، چقدر طول می‌کشد و اینکه نمی‌توانید جلویش را بگیرید.

الان شرایط کمی فرق کرده است. مثلاً قابلیت توقف و جستجو در ویدیو باعث شده دیگر لازم نباشد مثل نسل قبل با عجله به دستشویی بروید و بعد برای گرفتن پاپ‌کورن تازه برگردید. با این حال بعضی تبلیغات در زمان‌های نامناسب جمله‌ای عمیق را قطع می‌کنند یا نمای زیبا و هنری یک منظره را خراب می‌کنند. حتی بدتر اینکه اگر تبلیغ در لحظه‌ی نامناسبی پخش شود، ممکن است اصلاً تاثیرگذار نباشد که واقعاً حیف است.

در دیجینوی بخوانید:

۲۰ سال از بارگذاری اولین ویدیو در یوتیوب گذشت

یوتیوب می‌خواهد این زمان‌بندی غیرقابل پیش‌بینی را تغییر دهد و مطمئن شود همه بیشترین بهره را از تبلیغات می‌برند. البته منظور از همه، بخش‌های تبلیغاتی شرکای تجاری یوتیوب است که خیلی دوست دارند شما تبلیغات‌شان را در حساس‌ترین لحظات احساسی ببینید. بنابراین بزرگ‌ترین سرویس استریم رایگان دنیا، «Peak Points» را معرفی کرده است؛ سرویسی مبتنی بر هوش مصنوعی که تبلیغات را بلافاصله پس از تاثیرگذارترین لحظات ویدیو قرار می‌دهد تا بازاریابان بهترین شانس را برای متقاعد کردن شما به خرید محصولشان داشته باشند.

تبلیغات دست‌کاری‌شده با هوش مصنوعی در یوتیوب

در روزگار قدیم، برنامه‌ها همیشه در زمان‌های مشخص و از پیش تعیین‌شده شروع می‌شدند که در دفترچه‌ای قدیمی به نام «راهنمای تلویزیون» ثبت شده بود. این یعنی تبلیغات هم زمان‌بندی مشخصی داشتند. کارگردانان برنامه‌ها صریحاً نقاط داستانی مهم و گذارهای حیاتی را حول این وقفه‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی می‌کردند. قطعا هیچ‌گاه داستانی که در حال اجرا بود، ناگهان وسط دیالوگ به تبلیغی بلند و پرزرق‌وبرق تبدیل نمی‌شد. یک وقفه تبلیغاتی حتی می‌توانست به بیننده‌ها فرصتی بدهد تا تغییرات دراماتیک را که تازه دیده بودند، هضم کنند. ظهور رسانه‌های استریم بدون وقفه این دینامیک را از بین برد.

استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای تبلیغات بین ویدیوها - دیجینویاستفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای پخش تبلیغات

در این چارچوب، استفاده از هوش مصنوعی برای قرار دادن درست تبلیغات در لحظاتی که مزاحم ویدیو نشوند، ایده‌ای عالی به نظر می‌رسد. در ظاهر نیز یوتیوب قصد دارد همین کار را انجام ‌دهد. اما طبق گزارش لارن فریستال از TechCrunch در ارائه انحصاری یوتیوب در رویداد Upfront روز چهارشنبه، این هدف واقعی فرمت جدید Peak Points نیست.

یک لحظه تجربه بیننده را فراموش کنید. پیاده‌سازی Peak Points مبتنی بر هوش مصنوعی جمنی (Gemini) به دلایل دیگری است. یوتیوب می‌خواهد بهترین لحظه روانشناختی را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم کند تا محتوای چندرسانه‌ای بازاریابی خود را به اشتراک بگذارند. همان‌طور که فریستال اشاره می‌کند، این تاکتیک در واقع تکامل هدف‌گیری مبتنی بر احساسات است. جایی که محتوای تبلیغ بر اساس احساسات لحظه‌ای شما ارسال می‌شود، نه بر اساس نیازهای واقعی شما یا عادات خرید جمعیت‌شناختی.

باید اشاره کنیم که هنوز نحوه عملکرد دقیق فرمت جدید را ندیده‌ایم. انیمیشنی که آن‌ها ارائه دادند، که پیشنهاد ازدواج یک زوج در دامنه اسکی را نشان می‌دهد و بلافاصله پس از آن پنجره‌ای برای قرار دادن تبلیغ توصیه شده باز می‌شود، چندان حس خوب و گرمی ایجاد نمی‌کند. ممکن است این غول استریم رویکردی محافظه‌کارانه اتخاذ کند تا از پخش نامنظم و همچنین ناراحتی بینندگان و تولیدکنندگان جلوگیری شود. همچنین ممکن است این ویژگی مانند یک قسمت واقعی از سریال Black Mirror باشد.

در همان ارائه، یوتیوب فرمت تبلیغاتی جدید و تعاملی دیگری را هم معرفی کرد. این فرمت به بینندگان امکان می‌دهد تا از یک فید محصولات دیدن کرده و مستقیما از همان تبلیغ در حال پخش خرید کنند.

به هر ترتیب به نظر می‌رسد که به زودی هوش مصنوعی وارد سیستم تبلیغاتی یوتیوب نیز خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که این موضوع چه تاثیری روی سیستم تبلیغاتی یوتیوب خواهد داشت.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است