طبق گفته جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ، به نظر میرسد استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس از تصمیم مایکروسافت برای عرضه بازیهای این برند روی پلی استیشن کاملاً راضی هستند.

ایکسباکس در سال گذشته تصمیم گرفت چهار بازی از آثار انحصاری خود را برای پلی استیشن منتشر کند. خیلی زود مشخص شد که تقریباً هر بازی انحصاری ایکس باکس میتواند به پلتفرمهای رقیب نیز راه پیدا کند. این سیاست جدید برای مدیران و همچنین توسعهدهندگان نتایج مثبتی به همراه داشته است. درآمد مایکروسافت به بالاترین سطح در تاریخ خود رسیده و برخی بازیهای ایکس باکس حتی صدرنشین فروشگاه پلی استیشن شدهاند.
شرایر در مصاحبهای با رسانه Media 404 فاش کرد که که تیمهای فرست پارتی ایکس باکس نسبت به انتشار بازیهای خود در پلی استیشن راضی و هیجانزده هستند؛ زیرا این کار به طور مستقیم به افزایش درآمد خود استودیوها کمک میکند، از جمله استودیوهایی که مسئول مدیریت مالی مستقل پروژههای خود هستند.
از جمله استودیوهای راضی از این تصمیم، استودیوی سازنده Halo است که اخیراً تأیید کرده تمام نسخههای آینده این مجموعه روی پلی استیشن نیز منتشر خواهند شد.
شرایر در بخشی از صحبتهای خود گفت:
بسیاری از استودیوهای ایکس باکس از انتشار بازیهای خود را روی پلی استیشن خوشحال هستند. این پدیده طی یک سال اخیر شکل گرفته و ایکس باکس را به یک ناشر کاملاً چندپلتفرمی تبدیل کرده است. در گذشته مایکروسافت بازیهای خود را تنها روی پلتفرمهای داخلی مانند ایکس باکس و رایانههای شخصی منتشر میکرد.
موضوع اصلی این بحث، هدف جدید مایکروسافت برای رسیدن به حاشیه سود ۳۰ درصدی در بخش ایکسباکس بود که این هدف بلندپروازانه با چالشهای جدی روبهرو است. مایکروسافت در این مسیر با دو فشار عمده مواجه است:
سرویس گیم پس ارزش کوتاهمدت تا میانمدت فروش نرمافزار را کاهش میدهد. با این حال، در بلندمدت ممکن است از طریق اشتراک ماهانه سودآوری پایدارتری ایجاد کند.زیانده بودن سختافزار ایکس باکس؛ زیرا تمام کنسولهای این برند با ضرر فروخته میشوند.
در نتیجه، تصمیم مایکروسافت برای شکستن انحصار و عرضه بازیها روی پلتفرمهای رقیب، پاسخی مستقیم به این فشارها و تنگناهای مالی بوده است. این تغییر جهت تحت تأثیر تلاش برای دستیابی به «حاشیه سود ۳۰ درصدی» اتخاذ شد که این هدف نیازمند گسترش بازار و افزایش فروش نرمافزاری است.
دیدگاهتان را بنویسید