یک توسعهدهنده ژاپنی میگوید که تلاش استودیوهای این کشور در بازیهای شوتر اول شخص و رقابت با سری Call of Duty، عملاً آنها را به سمت شکست سوق میدهد.
در حال حاضر، Call of Duty را میتوان چهره اصلی بازار بازیهای شوتر اولشخص دانست. فرنچایزی که توانسته رقبایی مانند Battlefield و Halo را تا حد زیادی پشت سر بگذارد و به استانداردی برای این ژانر تبدیل شود.
با وجود تلاشهای مکرر برای بازآفرینی موفقیتهای این سری، تاکنون هیچکدام از این پروژهها نتوانستهاند جایگاهی مشابه برای خود رقم بزنند. در همین راستا، یکی از توسعهدهندگان باسابقه ژاپنی در اظهارنظری جنجالی عنوان کرده که بازیهای شوتر اول شخص ساخته شده در داخل ژاپن نمیتوانند با Call of Duty رقابت کنند، چرا که از نظر تخصص و مهارت فنی، هنوز فاقد ظرفیت لازم برای دستیابی به آن سطح از کیفیت و موفقیت هستند.
یک توسعهدهنده ژاپنی در یک رشتهتوییت بلند در شبکه اجتماعی X، توضیح داد که استودیوهای AAA داخلی فاقد دانش لازم برای ساخت یک شوتر اول شخص در سطح Call of Duty هستند. به گفته او، کمبود مهارت و تخصص در این حوزه باعث شده تا تلاشهای ژاپنیها برای رقابت با این سری تاکنون بینتیجه و ضعیف ظاهر شود.
او حتی مدعی شد که عنوان Medal of Honor: Warfighter نیز نتوانست همان جادویی را که Call of Duty در بازیهای خود ارائه میدهد، بازآفرینی کند. این توسعهدهنده همچنین به نبود درک کافی از کارگردانی به سبک هالیوودی در میان بازیسازان ژاپنی و حتی مخاطبان داخلی اشاره کرد. به عقیده وی، تنها استودیویی که توانسته تا حدودی به چنین تجربهای نزدیک شود Kojima Productions است، اما آنها نیز هنوز نتوانستهاند آن را به کمال برسانند.
این توسعهدهنده در پایان خاطرنشان کرد که فرنچایز Resident Evil نهتنها به دلیل گیمپلی، بلکه به خاطر حس و حال بلاکباستری خود در سراسر جهان محبوبیت دارد. این توسعهدهنده امیدوار است که در آینده شاهد یک شوتر اول شخص AAA ژاپنی باشیم که بهجای تقلید از ترندهای غربی، بر پایه نقاط قوت منحصربهفرد صنعت بازیسازی ژاپن ساخته شده باشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید