طبق گزارشها، استودیوی CD Projekt در متقاعد کردن شرکای تجاریش برای سرمایهگذاری روی بازی The Witcher 3 دچار مشکل بوده، چون گیمپلی بازی کاملاً معمولی به نظر میرسید و آنها نسبت به موفقیت ترکیب داستانسرایی سینمایی با یک جهان باز تردید داشتند.

با وجود جایگاه The Witcher 3 به عنوان یکی از شاخصترین و موفقترین بازیهای نقشآفرینی دهه اخیر، در دوران توسعه این اثر، استودیوی CD Projekt با چالشی جدی در جلب اعتماد و حمایت شرکایش مواجه بوده است. اگرچه نسخه اول این مجموعه، The Witcher، عملکرد موفقی داشت، اما نسخه سوم پروژهای بسیار بزرگتر، جاهطلبانهتر و به مراتب پرهزینهتر به شمار میرفت. همین موضوع باعث شد بسیاری از سرمایهگذاران و همکاران احتمالی استودیوی CD Projekt نسبت به ترکیب یک جهان باز گسترده با داستانسرایی سینمایی تردید داشته باشند. آدام بادوفسکی، مدیرعامل CD Projekt، میگوید:
بزرگترین چالش ما در آن زمان، همین بود. در حال حاضر برایمان بدیهی است که میتوانیم داستانسرایی و تجربهای سینمایی را با جهان باز ترکیب کنیم، اما آن موقع این ایده خیلی بزرگی بود. حتی خیلیها واقعاً باور نداشتند که شدنی باشد. پیشنهاد ما متفاوت بود. میخواستیم یک دنیای باز بزرگ بسازیم که با داستانی قوی و کاملاً سینمایی ترکیب شده است. با این حال، بعضیها دنبال ویژگیهای دیگری برای بازاریابی بودند.
آنها به گیمپلی اشاره میکردند. گیمپلی بازی The Witcher 3 به صورت کاملاً استاندارد از ترکیب مبارزه و پیشرفت شخصیت و جادو بهره میبرد. البته استفاده از جادو هم محدود بود، چون باید با لحن و شخصیت گرالت هماهنگ میماند. بنابراین در آن بخش، سخت بود چیزی واقعاً نو ارائه کنیم.
در ادامه بادوفسکی گفت توضیح این مفاهیم در یک ارائه کار آسانی نبود. همچنین سخت است کسی را قانع کنید فیلمنامه بازی را بخواند یا نسخههای قبلی را تجربه کند. او فکر میکند توضیح دادنِ بیش از حد کارساز نیست و باید احساس و هیجان موجود در یک ایده به دیگران منتقل شود تا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. بادوفسکی در ادامه اظهار کرد ساخت دمو شاید یکی از راه حلها باشد:
در بیشتر شرکتها ایده ساخت دمو محبوبیت چندانی ندارد، چون توسعهدهندگان فکر میکنند ساخت دمو یا زمان پروژه را هدر میدهد و یا به نمایشیِ مصنوعی منجر میشوند که با نتیجه نهایی متفاوت است. اما از نظر من دمو الهامبخش است، چون میتوانیم بازی واقعی را ببینیم و احساسش کنیم. ما پیش از انتشار بازی چندین دمو ساختیم.
مهمترین لحظه برای شرکت ما زمان انتشار The Witcher 3 بود. کسانی که حتی به مفهوم بازی باور نداشتند، با دیدن نقدهای عالی شگفتزده شدند. همه خوشحال بودند و فریاد میزدند «یک ۱۰ دیگر گرفت!». در اون لحظه ما به یک تیم واقعی تبدیل شدیم.
دیدگاهتان را بنویسید