استودیوی Virtuos (سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت بازیهای ویدیویی و نقش داشتن در پروژههایی مانند Cyberpunk 2077، Horizon Zero Dawn، Dark Souls Remastered و حتی L.A. Noire) به تازگی نظرش را درباره موفقیت چشمگیر سوییچ ۲ اعلام کرده است.
اخیراً در مصاحبهای، الکس هیز (مدیر تجاری استودیوی Virtuos در آمریکای شمالی) و ایون اوگریدی (مدیر فنی زیرمجموعه ایرلندی این استودیو) از انتظارات بالا نسبت به کنسول سوییچ ۲ گفتند و تأکید کردند شکستن رکورد فروش در روزهای ابتدایی حتی برای آنها هم غافلگیر کننده بوده است. وقتی از اوگریدی پرسیده شد که آیا انتظار داشتند کنسول سوییچ ۲ به سریعترین فروش اولیه در میان کنسولها دست یابد، او دلایل موفقیت این دستگاه را توضیح داد. به گفته او، جامعه بزرگ هواداران وفادار نینتندو و رشد بازار کنسولهای دستی به کمک دستگاههایی مثل سوییچ ۱، Steam Deck و Asus ROG Ally در کسب این موفقیت تاثیر زیادی داشتهاند. او معتقد است گیمرها بهدنبال تجربه بازیهای AAA روی کنسولهای دستی هستند. همچنین پیشبینی کرد سوییچ ۲ از نظر فروش از مدل اول خودش جلو بزند. او گفت:
با توجه به موفقیت فوقالعاده سوییچ، انتظار میرفت سوییچ ۲ هم عملکرد خوبی داشته باشد. نینتندو جامعهای عظیم از طرفداران وفادار دارد، همچنین بازار کنسولهای دستی در حال رشد است. منظورم گوشیهای موبایل نیست. سوییچ اولیه، Steam Deck و دیگر دستگاههای قدرتمند قابل حمل باعث این رشد شدهاند.
گیمرها بیش از پیش به دنبال تجربه بازیهای AAA در حالت پرتابل هستند و به همین دلیل فکر میکنم سوییچ ۲ از نسخه قبلیاش جلو خواهد زد. چون این یک کنسول نینتندو است، شرکتی که به نوآوری و خلق تجربههای منحصر به فرد در بازیها شناخته میشود. حالا این کنسول، هم بازیهای مستقل، هم انحصاریهای نینتندو و هم بازیهای AAA را در کنار هم پشتیبانی میکند.
از سوی دیگر، الکس هیز نیز اشاره کرد هیچکس واقعاً پیشبینی نمیکرد فروش اولیه سوییچ ۲ اینقدر بالا باشد. او تأکید کرد:
قبل از هر چیز باید گفت، مشابه حرکت از NES به SNES، سوییچ ۲ تکراریترین کنسولی میباشد که نینتندو در سالهای اخیر عرضه کرده است. تا امروز، هیچ کنسولی از نینتندو عدد “۲” در نامش نداشت. اما این بار تصمیمی استراتژیک گرفته شد تا با حفظ برند موفق سوییچ، محصولی مشابه اما بهتر ارائه دهند. ارزش سوییچ ۲ برای گیمرها کاملاً روشن است، مخصوصاً وقتی آن را با عرضه ناموفق Wii U مقایسه کنیم.
او همچنین به یکی دیگر از عوامل مهم موفقیت لانچ کنسول اشاره کرد و گفت:
یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت لانچ کنسول، مدیریت دقیق زنجیره تأمین بود. در لانچ اولیه، کنسولهای رقیب (PS5 و Xbox Series X/S) به دلیل کمبود موجودی با فروش محدودی مواجه شدند و برای مدتها در بازار نایاب بودند. اما نینتندو به وضوح از قبل برنامهریزی کرده بود، شرکای جدیدی جذب کرد و مکانهای تولید را تغییر داد تا به تقاضای بالای سوییچ ۲ پاسخ دهد.
کنسول نینتندو سوییچ ۲ به صورت رسمی اوایل ماه گذشته عرضه شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید