شوهی یوشیدا، مدیر سابق پلی استیشن، باور دارد که تلاشهای سونی برای ورود به عرصه CD-ROM، باعث شد تا استودیوی فرامسافتور نیز تبدیل به یک استودیوی بازی شود.

یوشیدا اخیرا در پادکست My Perfect Console حضور یافته و به تلاشهای فرامسافتور برای ورود به صنعت بازی، اشاره کرده است. او میگوید این استودیو در ابتدا یک شرکت نرمافزار تجاری بود، اما وقتی تلاشهای سونی را برای پشتیبانی پلی استیشن از CD-ROM دید، به این سیستم علاقه نشان داد. در نهایت، فرامسافتور تصور کرد که به لطف وجود این قابلیت در کنسول PS1، خود میتواند یک مهره کلیدی در بازار بازیهای ویدیویی باشد.
شاید اگر قرارداد میان سونی و نینتندو که روی ساخت CD-ROM برای کنسول SNES متمرکز بود پابرجا میماند، امروز نه دیگر برند پلی استیشن شکل میگرفت و نه بازیهای خاص فرامسافتور ساخته میشدند.
![]()
دیدگاهتان را بنویسید