فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش بازیهای مایکروسافت، در نشست Paley International Council Summit در ایالت کالیفرنیا تأکید کرد که حفظ و تقویت خلاقیت تیمهای سازنده، برای این شرکت اولویتی اساسی محسوب میشود، حتی اگر در اجرای آن همواره موفق نبوده باشد.

اسپنسر در گفتوگویی با تیم شفر (Tim Schafer)، رئیس استودیو Double Fine، اهمیت حمایت از تیمهای خلاق را نهتنها برای شرکتهای بازیسازی بلکه برای کل صنعت رسانه یادآور شد. او در این رابطه اظهار داشت:
خلاقیت تیمها، از دید من، مهمترین عنصر است؛ چیزی که باید از آن محافظت و پشتیبانی شود.
وی سپس اذعان کرد که ایکس باکس در مواردی نتوانسته بهدرستی از استعدادهای خلاق پشت آثار شاخص خود حمایت کند. این موضوع در زمینهی مواجهه با انتقادات اینترنتی مطرح شد، اما اسپنسر صراحتاً پذیرفت که ایکس باکس و شاید کل صنعت رسانه، در مواقع حساس، از نیروهای خلاق خود بهدرستی دفاع نمیکنند.
اسپنسر صحبتهایش را اینگونه ادامه داد:
بهنظر من، جسورانهترین اقدام یک تیم این است که اثری را خلق کرده و آن را در معرض ارزیابی و نقد عمومی در فضای اینترنت قرار دهد. گاهی واقعاً جای تعجب دارد که چرا کسی چنین ریسکی را میپذیرد، چرا که فضای آنلاین همواره محیطی مناسب برای گفتوگوهای سازنده دربارهی آثار هنری نیست. با این حال، حمایت از تیمهایی که مایلاند خلاقانه عمل کنند و ریسکپذیر باشند، بهنوعی هستهی بنیادین هر صنعت رسانهای را شکل میدهد، حتی اگر همیشه در این مسیر موفق نباشیم.
تیم شفر دربارهی حفظ استقلال خلاقانهی استودیوی خود پس از پیوستن به ایکس باکس گفت:
در زمان مذاکره برای واگذاری، دغدغهی اصلی من حفظ فرهنگ کاری استودیو بود. همه تأکید داشتند که میخواهند ما همانطور که هستیم باقی بمانیم و این تعهد طی سالهای گذشته کاملاً محقق شده است. از نظر خلاقانه، حتی اگر بخواهیم بازیای دربارهی یک فانوس دریایی متحرک بسازیم، ایکس باکس با روی باز استقبال میکند و میگوید ایدهی جالبی است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید