دنیای جهانباز و سندباکس بازی Wobbly Life اکنون گستردهتر از همیشه شده است؛ زیرا استودیوی سازنده، یعنی شرکت RubberBandGames، از همکاری تازهای با آدریان اسکاریه و شرکت Prime Universe Films خبر داده است.

شرکت Prime Universe Films قرار است این بازی جامعهمحور را که تاکنون میلیونها طرفدار در سراسر جهان به دست آورده، برای اقتباس در قالب فیلم و سریال توسعه دهد.
این نخستین تلاش Prime Universe برای تبدیل آثار دنیای بازیهای ویدیویی به قالبهای نمایشی نیست؛ چرا که این شرکت بیشتر با فیلم Hitman محصول سال ۲۰۰۷ با بازی تیموتی اولیفنت و همچنین فیلم Hitman: Agent 47 محصول سال ۲۰۱۵ با بازی روپرت فرند شناخته میشود. هر دو فیلم براساس فرنچایز پرفروش بازی ویدیویی Hitman از شرکت IO Interactive ساخته شدهاند و اسکاریه هماکنون در مقام تهیهکننده اجرایی، روی سریالی برای ۲۰th Television فعالیت میکند.
بازی Wobbly Life مسیر قابلتوجهی را پشت سر گذاشته است. از زمانی که در سال ۲۰۱۹ تنها یک پروژه تکنفره بود تا اکنون که به یک فرنچایز کامل و جهانی تبدیل شده است. توماس دان، بنیانگذار و کارگردان RubberBandGames، نظارهگر رشد این پروژه تا فروش بیش از ۲.۸ میلیون نسخه در سراسر جهان و دستیابی به ۶ میلیون بازیکن روی تمامی پلتفرمها بوده است و همه این موفقیتها را مدیون جامعه بازیکنان میداند. او در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که تیم توسعه از رشد عظیم بازی در سال جاری شگفتزده شدهاند و ورود Wobbly Life به عرصه فیلم و تلویزیون اتفاقی هیجانانگیز است و انتظار دارند سال ۲۰۲۶ حتی بزرگتر از قبل باشد.
اسکاریه در گفتوگویی با اسکرینرنت بخشی از هیجان خود درباره این همکاری را ابراز کرد و روحیه شاد، آنارشیستگونه و هویت بصری بازی را ستود؛ عناصری که به گفته او، مخاطبان فوراً آنها را تشخیص میدهند. طرفداران میتوانند انتظار داشته باشند که مؤلفههای محبوب این بازی در نسخههای اقتباسی آینده نیز همچنان حفظ شوند.
به گفته او، چالش و فرصت اصلی در اقتباس سینمایی و تلویزیونی این اثر، مهار کردن انرژی آن نیست، بلکه ارتقای آن است. مأموریت گروه خلاق این است که هرجومرج فیزیکمحور، جذابیت دستساز و حس کشف و جستوجویی را که جامعه بازیکنان عاشق آن هستند، حفظ کنند و در عین حال، روایتی خلق نمایند که عمق احساسی و معنای بیشتری به این جهان شگفتانگیز ببخشد؛ جهانی که بازیکنان سالها در آن به کاوش پرداختهاند.
هسته اصلی Wobbly Life کاملا ساده باقی مانده است: یک جهانباز سندباکس که در آن ۱ تا ۴ بازیکن میتوانند محیط پیرامون خود را جستوجو کنند، مشاغل عجیبوغریب انجام دهند و مأموریتهای گوناگون را بپذیرند تا کیفیت زندگی خود را در جزیره بهبود ببخشند. علاوه بر این، با بهروزرسانی اخیر با عنوان Space، اکنون حتی کهکشان نیز بهعنوان یک قلمرو قابلکاوش در دسترس قرار گرفته است.
وسعت و ماهیت آزاد این بازی، پیشبینی اینکه اقتباس سینمایی یا تلویزیونی آن چه قالبی به خود خواهد گرفت را دشوار میکند. بااینحال، موفقیتهای اخیر اقتباسهایی نظیر فیلم Minecraft نشان میدهد که فضای زیادی برای خلاقیت در چارچوب یک آیپی محبوب وجود دارد. هر مسیر خلاقانهای که Prime Universe برای این اقتباس انتخاب کند، به احتمال زیاد موجب جذب بازیکنان بیشتر به این بازی خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید