تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۱۷ شهریور , ۱۴۰۴
X
انتقاد مدیر سابق ایکس‌باکس از مدل تجاری گیم پس

انتقاد مدیر سابق ایکس‌باکس از مدل تجاری گیم پس

شانون لافتیس، معاون سابق استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، در اظهارنظری مهم، به انتقادات اخیر پیت هاینز از مدل تجاری سرویس گیم پس پیوست و تأیید کرد که این مدل اشتراکی، تنش‌های داخلی عجیبی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند. او به صراحت بیان کرد که موفقیت یک بازی در گیم پس، در اکثر موارد به قیمت از دست رفتن درآمد حاصل از فروش مستقیم آن تمام می‌شود.

تبلیغات

این بحث با مصاحبه اخیر پیت هاینز، مدیر سابق بتسدا، آغاز شد که در آن بر لزوم حمایت از توسعه‌دهندگان در اکوسیستم گیم پس تأکید کرده بود. اکنون شانون لافتیس، که سال‌ها به عنوان مدیر در استودیوهای داخلی ایکس‌باکس فعالیت داشته، در پستی در شبکه لینکدین، دیدگاه خود را در تأیید این صحبت‌ها به اشتراک گذاشته است.

لافتیس نوشت:

به عنوان یک توسعه‌دهنده داخلی و قدیمی در ایکس‌باکس، می‌توانم شهادت دهم که حرف‌های پیت [هاینز] صحیح است. اگرچه گیم پس موفقیت‌هایی در نجات بازی‌هایی که در غیر این صورت شکست می‌خوردند (مانند Human: Fall Flat) داشته، اما جذب بازیکن در گیم پس برای اکثریت بازی‌ها، به قیمت از دست رفتن درآمد حاصل از فروش مستقیم تمام می‌شود؛ مگر اینکه بازی از ابتدا برای کسب درآمد پس از عرضه مهندسی شده باشد. من می‌توانم (و شاید روزی این کار را بکنم) صفحه‌ها در مورد تنش‌های داخلی عجیبی که این مدل ایجاد می‌کند، بنویسم.

اظهارات لافتیس به یکی از بزرگترین پرسش‌ها در مورد مدل تجاری گیم پس دامن می‌زند: تعریف موفقیت برای یک بازی چیست؟ سرنوشت بازی تحسین‌شده Hi-Fi Rush یک مثال بارز از این تنش‌های داخلی است. این بازی با استقبال گسترده منتقدان و بازیکنان در گیم پس روبرو شد، اما استودیوی سازنده آن، Tango Gameworks، در نهایت توسط مایکروسافت تعطیل شد.

این اتفاق این سوال را ایجاد می‌کند که آیا تعداد بالای بازیکنان در گیم پس برای مایکروسافت کافی است تا یک استودیو را ارزشمند بداند؟ یا اینکه آمار فروش مستقیم همچنان مهم‌ترین معیار است که در این صورت، حضور در گیم پس می‌تواند عملا به ضرر استودیوها تمام شود.

این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که مایکروسافت همواره بر سودآور بودن سرویس گیم پس تأکید کرده است. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در محاسبات سودآوری این سرویس، زیان‌های احتمالی ناشی از عدم فروش مستقیم بازی‌های فرست-پارتی لحاظ نمی‌شود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است