اینستاگرام اپلیکیشن ویرایش ویدیو جدید خود به نام Edits را منتشر کرد که هدف آن رقابت با اپلیکیشن CapCut، محصولی مرتبط با TikTok است. این اپلیکیشن که اولین بار در ژانویه معرفی شد، از امروز به صورت رایگان برای کاربران iOS و اندروید در دسترس قرار گرفت.
Edits به عنوان یک «اپلیکیشن ساخت ویدیو برای تولیدکنندگان محتوا» توصیف شده و شامل ابزارهایی برای مدیریت پروژه، ثبت یادداشتها و ایدهها و بررسی دادههای عملکرد ویدیوها است. همچنین امکانات ویرایش پیشرفتهای ارائه میدهد که در اپلیکیشن اصلی اینستاگرام وجود ندارند؛ از جمله انیمیشنهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی از تصاویر ثابت، جایگزینی پسزمینه با پرده سبز و برش سوژه از تصویر.
ویژگیهای ویرایشی Edits شباهت زیادی به کپکات دارند، اپلیکیشنی مستقل برای ویرایش ویدیو که توسط شرکت مادر تیکتاک یعنی ByteDance ساخته شده است. معرفی Edits همزمان با دورهای انجام شد که تیکتاک و CapCut به صورت موقت از فروشگاههای اپ استور و پلی استور در ایالات متحده حذف شده بودند، و همین موضوع این دیدگاه را تقویت کرد که شرکت متا (مالک اینستاگرام)، کپکات را یک رقیب مستقیم میبیند.
آدام موسری (Adam Mosseri)، مدیر اینستاگرام، در زمان رونمایی اولیه از Edits در پلتفرم Threads شباهتهای آن با CapCut را پذیرفت، اما تاکید کرد که Edits بیشتر برای «تولیدکنندگان محتوا» طراحی شده تا کاربران معمولی. او همچنین در پاسخ به خبرنگار The Verge گفت که این اپ «در نهایت تفاوت زیادی با CapCut خواهد داشت» و «دامنه وسیعتری از ابزارهای خلاقانه را ارائه میدهد، هرچند ممکن است مخاطبان هدف کمتری داشته باشد.»
اینستاگرام از حالا ویژگیهای آینده Edits را نیز معرفی کرده که شامل قابلیت keyframe (کلیدفریم)، ابزارهای ویرایشی بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی و امکان همکاری در ساخت ویدیو با دیگر کاربران میشود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید