گیوم بروش، کارگردان عنوان Clair Obscur: Expedition 33، معتقد است بازی Lost Odyssey در سبک JRPG که در نسل هفتم برای کنسول Xbox 360 منتشر شد، تأثیر عمیقی بر وی گذاشته و همچنان الهامبخش نگاه هنری و طراحی او در پروژههای جدید است.

بروش در مصاحبه با وبسایت Eurogamer گفت:
برای من، Lost Odyssey آخرین ماجراجویی بزرگ نقشآفرینی نوبتی با گرافیک واقعگرایانه بود. بازی از نظر مفهومی بسیار سنگین بود و با مهارت بالایی روایت میشد. این بازی آخرین اثری بود که مرا به گریه انداخت.
این بازی تبدیل به یک اثر کالت کلاسیک شد، زیرا افراد کمی آن را تجربه کردند. این عنوان تنها روی Xbox 360 در دسترس بود، اما مخاطبان اصلی بیشتر به کنسولهای پلی استیشن عادت داشتند. اما همان مخاطبان محدود، عاشق آن شدند. از نظر من واکنش منتقدان در زمان انتشار بسیار ناعادلانه بود. بازی به خاطر Old School بودن سرزنش میشد، آن هم در دورانی که تقریباً هر عنوانی که جهان باز نبود، از سوی رسانههای غربی قدیمی و Old School محسوب میگردید.
خارج از دنیای نقشآفرینیها، سبک جهان باز طی نسل هفتم روزبهروز در حال محبوبتر شدن بود و فرنچایزهایی مانند Assassin’s Creed و Far Cry ساختار بازتر را الگوی خود قرار داده بودند. با این حال، بروش معتقد است Lost Odyssey اثری به شمار میآید که سزاوار قدردانی و توجه بسیار بیشتری بود.
بروش در پایان اظهار داشت:
ساختار خطی بازی، در کنار یک نقشهی جهانی، داستانی فوقالعاده و موسیقی بینظیر، Lost Odyssey را به یکی از بهترین بازیهای همرده خود تبدیل کرد.
بازی Lost Odyssey به طور مشترک توسعه دو استودیوی Mistwalker و Feelplus توسعه یافت و ابتدا در سال ۲۰۰۶ در ژاپن و سپس در سال ۲۰۰۷ به صورت انحصاری برای کنسول Xbox 360 منتشر شد. این عنوان JRPG در نهایت میانگین نمرات ۷۸ را از متاکریتیک دریافت کرد.
شاید بیستمین سالگرد عرضه آن فرصتی برای یک بازنشر یا انتشار نسخهای ریمستر شده فراهم کند. میتوان گفت که مخاطبان امروزی، بسیار بیشتر از گذشته آماده پذیرش چیزی هستند که این بازی برای ارائه دارد.
دیدگاهتان را بنویسید