اوایل سال جاری میلادی، Silent Hill f از شهر کوچک آمریکایی که نام سری از آن گرفته شده بود فاصله گرفت و در ژاپنِ چند دهه پیش داستانی وحشتناک روایت کرد. بر اساس توضیحات ارائه شده از سوی موتوی اوکاموتو، تهیهکننده فرنچایز، این رویکرد میتواند در عناوین آینده نیز تکرار شود.

اوکاموتو توضیح داد که تیم سازنده بر این باور است امکان بهکارگیری رویکردی مشابه در رابطه با فرهنگهای دیگر در سراسر جهان وجود دارد. او در این باره گفت:
برای مثال، در آمریکای مرکزی یا آمریکای جنوبی میتوان با رجوع به باورهای محلی بررسی کرد که اعتقادات مردم چگونه میتواند در بستر روایت بازی جای بگیرد. در عین حال، گسترش افقها و توجه به مناطق دیگری همچون روسیه، ایتالیا یا کره جنوبی نیز احتمالاً درگیرکننده و جذاب باشد، چرا که هر یک از این مناطق دارای نظامهای اعتقادی منحصربهفرد خود هستند و چنین تنوعی، دریچهای برای توسعه بیشتر مفاهیم خلاقانه باز میکند.
به نظر میرسد اوکاموتو بیشترین تمرکز خود را بر لوکیشنهای آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی معطوف کرده است. او این مناطق را متأثر از حکومتهای نظامی متعدد و کودتاهای سیاسی دانسته و توضیح داده که این بسترهای سیاسی، نوعی روحیه جسورانه و مردسالارانه را شکل دادهاند. علاوه بر این، او به جنبههای فولکلوریک ریشه گرفته از شمنیسم و باورهای بومی نیز اشاره کرده که میتواند الهامبخش فضای روایی بازی باشد.
با این حال، اوکاموتو خاطرنشان کرده است که همکاری احتمالی کونامی با یک استودیوی توسعهدهنده در آمریکای مرکزی یا آمریکای جنوبی برای ساخت بازی بعدی از مجموعه Silent Hill میتواند با دشواریهایی همراه باشد، چرا که تعداد استودیوهای مناسب در این منطقه محدود است. با وجود آن، او این امکان را بهطور کامل منتفی نمیکند.
دیدگاهتان را بنویسید