تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۴
X
بازی‌های ۸۰ دلاری به‌ زودی به استاندارد جدید صنعت تبدیل می‌شوند

بازی‌های ۸۰ دلاری به‌ زودی به استاندارد جدید صنعت تبدیل می‌شوند

به گفته‌ی یک تحلیل‌گر قیمت ۸۰ دلاری برای بازی‌های سوییچ ۲ و ایکس باکس چندان هم شوکه‌ کننده نیست زیرا میانگین قیمتی که در حال حاضر مردم پرداخت می‌کنند، خیلی بالاتر از ۷۰ دلار است.

تبلیغات

یک تحلیل‌گر صنعت بازی‌های رایانه‌ای باور دارد قیمت ۸۰ دلاری بازی‌ها خیلی هم تعجب‌آور نیست، چون بازیکنان مدتی‌ است عملاً بیشتر از قیمت ۶۰ یا ۷۰ دلار برای بازی‌ها پرداخت می‌کنند.

اخیراً اقدام شرکت نینتندو برای عرضه‌ی بازی Mario Kart World با قیمت ۸۰ دلار بسیار خبرساز شده بود، اما مدت زیادی طول نکشید تا شرکت‌های دیگری به آنها ملحق شوند. ایکس‌ باکس رسماً اعلام کرده است برخی از بازی‌های انحصاری‌اش از این پس با قیمت ۸۰ دلار عرضه خواهند شد. این موضوع احتمال دارد شامل بازی‌هایی از جمله Call of Duty و Fable یا دیگر عناوین Xbox Game Studios می‌شود.

مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی بازی‌ها در شرکت Circana، از این موضوع چندان شگفت‌ زده نیست. او در مصاحبه‌ با خبرگزاری GamesRadar گفته است:

بازی‌های بزرگ مدت‌هاست در زمان عرضه قیمتی بیشتر از ۶۰ یا ۷۰ دلار دارند. با وجود نسخه‌های کلکسیونی، نسخه‌های طلایی، نقره‌ای و کلی چیزهای دیگر، میانگین قیمتی که مردم واقعاً برای خرید یک بازی جدید پرداخت می‌کنند خیلی بالاتر از قیمت‌های پایه‌ است. این روند چند سالی می‌شود که ایجاد شده و به مرور شدیدتر می‌شود. بنابراین من نسبت به قیمت ۸۰ دلاری حساسیتی ندارم، زیرا مردم همین حالا هم چنین مبلغی پرداخت می‌کنند.

بازی‌های ۸۰ دلاری به‌ زودی به استاندارد جدید صنعت تبدیل می‌شوند - گیمفا

پیسکاتلا در ادامه در مورد احتمال وجود واکنش منفی از سمت مخاطبان افزود:

در نهایت، اگر فردی یک بازی را واقعاً باکیفیت و جذاب بداند و تمایل به تجربه آن داشته باشد، قیمت برایش مهم نیست. این ویژگی طرفداران بازی‌های ویدیویی است. آن‌ها معمولاً نسبت به قیمت حساسیت چندانی ندارند و صرفاً خواهان تجربه‌ی عنوان مورد علاقه‌ی‌ خود هستند. اینکه آیا یک بازی با قیمت ۸۰ دلار در فصل تعطیلات فروش قابل‌ قبولی خواهد داشت یا نه، موضوعی است که به‌ مرور مشخص می‌شود. اگر چنین قیمتی از سمت مخاطبان پذیرفته شود، احتمالاً سایر ناشران نیز آن را برای محصولات‌شان در نظر می‌گیرند، البته شاید همه چیز متفاوت باشد و اتفاقات دیگری رخ دهد.

در نهایت، تصمیم‌گیری درباره خرید یک بازی کاملاً بر عهده مصرف‌کننده است و معمولاً اگر بازی از کیفیت کافی برخوردار باشد، خریداران آن را تهیه خواهند کرد. اما در صورتی که کیفیت یا جذابیت کافی وجود نداشته باشد، یا مخاطب به اندازه کافی هیجان‌زده نباشد، خریدی نیز صورت نخواهد گرفت. قیمت‌ها در بازار نسبت به میزان اشتیاق مخاطبان کاهش می‌یابند. در مورد بازی Mario Kart World نیز پیش‌بینی می‌شود در زمان عرضه موفق باشد، اما عملکرد واقعی آن در فصل تعطیلات مشخص خواهد شد.

پیسکاتلا اشاره کرده است حالا در صنعت بازی‌های ویدیویی دامنه‌ قیمتی بسیار متنوعی را شاهدیم. در حال حاضر بازی‌های پریمیوم ۸۰ دلار فروخته می‌شوند، عناوین محبوبی مثل Clair Obscur: Expedition 33 با قیمت ۵۰ دلار عرضه شدند و بسیاری از بازی‌ها رایگان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند. در ادامه وی بیان کرد:

در دوره‌ای که تنها نسخه‌ فیزیکی بازی‌ها در دسترس بود، قیمت‌گذاری تقریباً ثابت و محدود به ۵۰ دلار بود. اما امروز، بازی‌ها در ابعاد و قالب‌های متنوعی عرضه می‌شوند و بازه‌های قیمتی بسیار گسترده‌تری را شاهدیم. از سوی دیگر، بازی‌های رایگان نیز بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند. اگرچه تمرکز بسیاری از افراد روی قیمت‌ عناوین سطح بالا است، اما با نگاهی دقیق‌تر به بازار، درمی‌یابیم با گذینه‌های زیادی روبه‌رو هستیم. ناشران نیز در حال حاضر بسیار هوشمندانه‌ عمل می‌کنند و با ارائه تخفیف‌هایی تقاضا را حفظ و تقویت می‌نمایند. در نتیجه، این روند نه تنها پدیده‌ای جدید نیست، بلکه فرآیندی‌ تکراری در این صنعت است. این موضوع در نهایت شامل همه‌ محصولاتی که تحت تأثیر شرایط بازار (مثلاً تعرفه‌ها) هستند، خواهد شد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است