بازی افسانهای پلیاستیشن ۲، یعنی Shadow of the Colossus، که داستانِ سفر در یک جهان باز با حال و هوای خاص برای کشتن جانوران مالیخولیایی است، در کمال تعجب، از Battlefield 1942 الهام گرفته شده بود. حداقل زمانی که قرار بود این بازی کلاسیک به عنوان یک بازی شکارچی هیولا به صورت co-op ساخته شود، Battlefield الهامبخش آن بود.
برای گرامیداشت بیستمین سالگرد Shadow of the Colossus، وبسایت Design Room با ۱۱ نفر از افرادی که در ساخت این بازی نمادین مشارکت داشتند مصاحبه کرده، از جمله کارگردان بسیار تأثیرگذار آن یعنی فومیتو اوئدا. اوئدا در این باره گفت:
آن زمان بازیهای آفلاین زیاد انجام نمیدادم و واقعاً شیفته Battlefield 1942 به عنوان یک بازی شوتر اول شخص (FPS) شده بودم. احساس کردم پتانسیل زیادی در تجربه آن به عنوان یک بازی رقابتی وجود دارد، جایی که بازیکنان به سوی یکدیگر شلیک یا به بازیکنان غریبه کمک میکردند. این تمایل به ساخت بازی آنلاین خودش منجر به ایده اولیه SOTC شد، یک بازی که در آن برای شکست دادن هیولاهای غولپیکر همکاری میکنید.
این ایده برای بازیای که به خاطر حس تنهایی زیبایش مشهور بود، تا حدی شگفتانگیز است. کایل شوبل، تهیهکننده SCEA، کمی درباره اینکه این ایده توضیح داد:
من میخواستم آن هیولا را فلج کنم. پاهایش را میبستم در حالی که تو رویش سوار میشدی. من جلو میرفتم و چشمانش را کور میکردم و در نهایت کارش تمام میشد. این ایده، و بعد پریدن دوباره روی اسبها و فرار به سمت غروب وجود داشت. بله، اگر موفق به انجام این کار میشدیم، همه درباره این بازی صحبت میکردند.
اوئدا توضیح داد که که این پروژه خیلی پیش نرفته بود که تصمیم گرفت تا بخش چندنفره را برای «تمرکز منابع» حذف کند. به علاوه، افزودن پشتیبانی شبکه، بازیکن را ملزم میکرد که سختافزار قابل توجهای برای اجرای بازی داشته باشد و در نتیجه کسانی که میتوانستند آن را تجربه کنند، محدود میشدند.
وبسایت Design Room حتی با برنامهنویس اصلی Battlefield 1942، یوهان پرسون، درباره این موضوع صحبت کرد. او گفت «این واقعاً یک شگفتی است! شما معمولاً فرض میکنید که این ایدهها نتیجه لحظه الهامبخش ناگهانی کسی است که یک صبح بدون هیچ زمینهای از خواب بیدار شده است».
استودیوی Team Ico هیچ پروژه چندنفرهای نساخت، اما یک همراه مجازی عظیم و به همان اندازه هیجانانگیز به نام The Last Guardian را به بازیکنان هدیه داد. فومیتو اوئدا اکنون در استودیوی خودش، genDesign، روی Project: Robot کار میکند که توسط Epic Games منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید