تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۱۲ خرداد , ۱۴۰۴
X
بازی Assassin’s Creed Shadows یکی از بهترین بهینه‌سازی‌ها برای PS5 Pro را دارد

بازی Assassin’s Creed Shadows یکی از بهترین بهینه‌سازی‌ها برای PS5 Pro را دارد

کانال دیجیتال فاندری در ویدیویی به مقایسه‌ خروجی بازی Assassin’s Creed Shadows روی دو کنسول PS5 و PS5 Pro پرداخته است.

تبلیغات

Assassin’s Creed Shadows، اولین قسمت از مجموعه‌ Assassin’s Creed است که به صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل فعلی ساخته شده. دیجیتال فاندری با توجه به عرضه‌ این عنوان روی تمام پلتفرم‌ها، به بررسی آن پرداخته و به نظر می‌رسد که با بهبود‌های قابل توجه‌ای در نسخه‌ PS5 Pro روبه‌رو هستیم.

مهمترین تفاوت میان نسخه‌ PS5 و PS5 Pro بازی Assassin’s Creed Shadows، استفاده از نوعی ری تریسینگ بهبود یافته به نام RTGI در نسخه Pro است. این تکنیک به نمایش بازتاب نور از سطوح اطراف روی یک جسم ارتباط دارد. این ویژگی با ایجاد نوعی نورپردازی خاص روی کیفیت تصاویر، روی جزئیات سایه و بازتاب نور تاثیر زیادی می‌گذارد و کیفیت کلی تصویر را بسیار بهبود می‌بخشد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده از این بررسی را مشاهده کنید:

در کنسول PS5 پایه، تصاویر تا حد زیادی بدون عمق و صاف به نظر می‌رسند و نورپردازی یکسانی دارند. این موضوع بیشتر در شاخ و برگ درختان به چشم می‌آید، زیرا در کنسول PS5 ظاهری کسل کننده و مصنوعی به چشم می‌خورد. این موضوع بیشتر در هنگام عبور از مناطق جنگلی، به لطف تفاوت بزرگی که در نورپردازی وجود دارد، قبل لمس است و قابلیت RTGI در نسخه‌ PS5 Pro، یک ارتقای بصری بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

استفاده از RTGI چالش‌هایی نیز به وجود آورده است. تفاوت کم کیفیت تصویر بین نسخه‌‌های PS5 و PS5 Pro در حالت Performance، مشهود بودن آپ اسکیلینگ از رزولوشن پایین و کم بودن شفافیت تصویر، برخی از مهمترین مسائلی هستند که به چشم می‌خورند.

با وجود اینکه یوبیسافت خبر از Upscaling به رزولوشن ۴K در هر دو کنسول داده بود، نتایج به دست آمده کمی متفاوت هستند. همچنین در تست‌های دیجیتال فاندری مشخص شده که رزولوشن های داخلی در هر دو کنسول حدود ۱۰۸۰p است و ظاهراً استفاده از RTGI، توان اضافی GPU کنسول Pro را بی اثر کرده. همچنین Ubisoft پیش از انتشار بازی وعده‌هایی در رابطه با استفاده از PSSR داده بود که به نظر می‌رسد محقق نشده باشند، زیرا کیفیت تصویر در کنسول‌های PS5 و Pro بسیار شبیه به هم است.

بازی Assassin’s Creed Shadows یکی از بهترین بهینه‌سازی‌ها برای PS5 Pro را دارد - گیمفا

اگر قابلیت ری تریسینگ کنسول Pro را در نظر نگیریم، این بازی تنظیمات بصری بسیار مشابه‌ای در هر دو دستگاه دارد و به نظر می‌رسد که دورنما، وضوح سایه و سایر تنظیمات رایج در هر دو کنسول تقریباً یکسان باشد. نرخ فریم در حالت Performance در هر دو کنسول روی همان ۶۰ فریم بر ثانیه ثابت است، اگرچه در برخی صحنه‌ها شاهد افت فریم قابل توجه‌ای هستیم. همچنین کات سین ها با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی PS5 Pro اجرا می‌شوند.

به طور کلی، AC Shadows در کنسول Pro و در حالت Performance، بسیار بهبود یافته و اضافه شدن RTGI تغییر بزرگی ایجاد کرده است، حتی اگر در زمینه‌هایی مانند کیفیت تصویر و نرخ فریم همچنان مشکلاتی قابل رویت باشد. همچنین، در حالت Performance بازتاب‌های ری تریسینگ در این کنسول نمایش داده نمی‌شوند و این ویژگی فقط محدود به حالت Quality است.

بازی Assassin’s Creed Shadows یکی از بهترین بهینه‌سازی‌ها برای PS5 Pro را دارد - گیمفا

بازی در هر دو کنسول، طی بخش‌هایی از گیم‌پلی مانند کاتسین‌ها، سکانس های نبرد و داخل مخفیگاه روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده تا یک تجربه‌ پایدار را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

از سوی دیگر، در کنسول PS5 Pro، تفاوت‌های آشکاری بین دو حالت performance و Quality وجود دارد. در حالت Quality سایه‌ها واضح‌تر به نظر می‌رسند و تراکم شاخه و برگ درختان بهتر به تصویر کشیده شده. عملکرد قابلیت RTGI در هر دو حالت یکسان است اما ری تریسینگ فقط در حالت Quality فعال خواهد بود. شاید بزرگترین تفاوت بین این دو حالت کیفیت تصاویر باشد، زیرا در برخی صحنه‌ها تصاویر در حالت Quality بسیار واضح‌تر هستند.

در کنسول PS5 Pro، حالتی به نام Balanced نیز برای اجرای بازی روی ۴۰ فریم بر ثانیه وجود دارد که مختص به کاربران مجهز به نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی است.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است