دیجیتال فاندری در دایرکت این هفته خود به تحلیل عملکرد اجرایی Astro Bot روی PS5 Pro پس از دریافت بهروزرسانی ۱.۰۱۲ پرداخته است.
بهنظر میرسد بازی Astro Bot پس از بهروزرسانی ۱.۰۱۲ به جای TAA از فناوری PSSR موجود در کنسول میان نسلی سونی بهرهمند میشود و با هدف قرار دادن خروجی ۴K، در اکثر سناریوها کیفیت تصویر بهتری را ارائه میدهد. وقتی صحبت از بهروزرسانیهای مخصوص PS5 Pro میشود، بعضی از بازیها چون Final Fantasy Rebirth به خوبی با این کنسول بهینه شدهاند و برخی دیگر، همانند Star Wars Jedi: Survivor، عملکرد چندان قابل توجهای ارائه نمیدهند.
در بهروزرسانی جدید، کیفیت سطوح یا لبههای اشیاء در صحنههای ثابت بهبودیافته است. در حالی که رویکرد TAA میتوانست بسته به پیچیدگی صحنه، حد فاصل تصاویر واضح تا ملایم (محو) را به همراه داشته باشد و تفاوتهایی قابل توجه را نمایان کند، فناوری PSSR عملکرد پایدارتری داشته و در اکثر سناریوها تصویر واضحی ارائه میدهد.
به دلیل سازوکار ضعیفتر PSSR در مبحث حذف نویز، SSR یا بازتابها روی نسخه PS5 Pro کمی بدتر بهنظر میرسند. در نهایت باید اشاره کرد که بازی با PSSR جلوه زیباتری داشته و با Aliasing ضعیفتر (که منجر به کیفیت بالاتر لبه اشیاء میشود) و نویز کم و بیش تصویر، تجربه آن روی تلویزیونهای نسل جدیدتر پیشنهاد میشود.
از سوی دیگر، بازی پس از بهروزرسانی ۱.۰۱۲ با وضوح تصویر ۱۸۷۲p تا ۱۳۶۸p (بسته به شرایط مختلف) اجرا میشود و در نهایت با فناوری ارتقاء تصویر به ۴K ارتقاء مییابد. این در حالی است که در بهروزرسانی قبلی، بازی در شرایط مختلف و با TAA، با وضوح تصویر بومی ۲۱۶۰p تا ۱۸۷۲p اجرا میشد.
نمایش Distance Shadow Map در بهروزرسانی جدید با تغییراتی همراه بوده است که میتواند از تفاوت در فیلتر یا وضوح تصویر سرچشمه بگیرد. نتایج به گونهای است که با بهروزرسانی جدید، سایهها بدون کاهش کیفیت لبهها کیفیت بهتری دارند.
علاوه بر تغییرات فنی، یک کهشکان و یک مرحله چالشی جدید به عنوان بخشی از برنامههای بازی برای هفتههای آینده اضافه شدهاند که منحصر به PS5 Pro نیستند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید