تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۲۱ آذر , ۱۴۰۴
X
بازی Control: Resonant وارد دنیایی می‌شود که از انیمه Neon Genesis Evangelion الهام گرفته است

بازی Control: Resonant وارد دنیایی می‌شود که از انیمه Neon Genesis Evangelion الهام گرفته است

بازی Control از استودیوی Remedy Entertainment یک عنوان اکشن عجیب و در عین حال کاملاً جذاب است که حس و حال Die Hard را با نگاه دیوید لینچ ترکیب می‌کند. در Control: Resonant، بازیکنان در نقش مرموزترین و دلهره‌آورترین شخصیت‌های نسخه اصلی بازی قرار می‌گیرند تا سفری در دنیایی جدید و عجیب فراتر از The Oldest House داشته باشند.

تبلیغات

با نگاهی به بازی Control: Resonant متوجه می‌شویم که چرا توسعه‌دهندگان به یک شخصیت اصلی جدید نیاز داشتند. همچنین می‌توان توضیح داد که چرا این دنباله‌ی الهام‌گرفته از Neon Genesis Evangelion، گسترده‌ترین بازی‌ای است که توسعه‌دهندگان تاکنون ساخته‌اند.

هفت سال پس از وقایع Control، نیروی ماورایی خصمانه‌ای که The Oldest House را گرفتار کرده بود، به منهتن نفوذ کرده است. همان‌طور که منظره وسیع شهری به کابوسی فراواقعی تبدیل می‌شود و جسی فیدن مدیر Federal Bureau of Control، ناپدید می‌شود، برادر او دیلان فیدن به شهر فرستاده می‌شود تا جلوی این تهاجم را بگیرد. دیلان برای یافتن خواهرش و جلوگیری از گسترش ویرانی‌ها فراتر از نیویورک، باید قدرت‌های خود را بپذیرد و با راهنمایی‌های گاه‌به‌گاه The Board، نیروهای پلید را که قصد بازسازی جهان را دارند، متوقف کند.

بازی Control: Resonant وارد دنیایی می‌شود که از انیمه Neon Genesis Evangelion الهام گرفته است - گیمفا

در سال‌های پس از انتشار Control، استودیوی Remedy داستان را به یک جهان متصل و گسترده‌تر تبدیل کرده است که چندین بازی از جمله سری Alan Wake و اسپین‌آف FBC: Firebreak را شامل می‌شود. Control: Resonant بسیاری از خطوط داستانی بازی‌های اخیر، از جمله Alan Wake 2 که در آن FBC به تحقیق درباره رویدادهای ماورایی پس از شخصیت اصلی پرداخته بود، دنبال می‌کند.

با این حال، این بار دنباله مسیر کمی متفاوتی را در پیش گرفته و بر مبارزه نزدیک و یک رویکرد باز و آزادتر برای اکتشاف در مناظر منهتن تمرکز دارد. اگرچه توسعه‌دهندگان تأکید کردند که این بازی یک جهان‌باز نیست، اما می‌گویند که از رویکرد اکشن-RPG استفاده می‌کند و همچنین گسترده‌ترین بازی‌ای است که تاکنون ساخته‌اند.

این، ایده‌ی جذابی برای یک دنباله است، به ویژه با توجه به تمرکز بر شخصیت‌های دلهره‌آور نسخه اصلی. اما طبق گفته مایکل کاسورینن، کارگردان خلاق، این ایده به نمایش شباهت‌های بین خواهر و برادر فیدن و نحوه مواجهه آن‌ها با این دنیای جدید و عجیب مرتبط است.

هر بازی یکی از خواهر و برادر و سفرهای مربوط به آن‌ها در این دنیا را نشان می‌دهد. به همین دلیل، می‌توانید این بازی‌ها را به هر ترتیبی بازی کنید؛ آن‌ها مانند دو خواهر و برادر مستقل روی پای خود می‌ایستند. وقتی دیلان بیدار می‌شود، تنها کسی است که می‌تواند علیه Hiss مبارزه کند و سعی کند جلوی فاجعه را بگیرد. او تمام زندگی خود را در The Oldest House گذرانده، بنابراین منهتن برای او مانند گذرگاهی به دنیای بیگانه است. برای او، این منجر به کشف واقعیت جدیدی می‌شود، درست همان‌طور که The Oldest House برای جسی بود.

همانند نسخه اصلی، Control: Resonant تعادل بین اکتشاف، کشف و لحظات اکشن پرزرق و برق را حفظ می‌کند. دنباله کمی بیشتر به سمت مبارزات نزدیک متمایل شده و دیلان سبک مبارزه‌ای تهاجمی‌تری با سلاح رزمی تغییرشکل‌دهنده‌ی خود دارد. او بین سلاح‌های کوتاه و یک چکش عظیم جابجا می‌شود که حملات ترکیبی جذابی ایجاد می‌کند. این شباهت زیادی به Service Weapon جسی دارد، اما اکنون برای وارد کردن آسیب شدید نزدیک طراحی شده است.

مبارزه اصلی ترکیبی از سبک‌های Nier: Automata و DmC: Devil May Cry است، جایی که دیلان حملات دشمن را جاخالی می‌دهد و از نقاط کور عبور می‌کند تا حملات ترکیبی زمینی و هوایی را اجرا نماید. این تغییر قابل توجهی از سبک تیراندازی سوم شخص نسخه اصلی است، اما همان حس عجیب و فراواقعی را حفظ می‌کند.

بازی Control: Resonant وارد دنیایی می‌شود که از انیمه Neon Genesis Evangelion الهام گرفته است - گیمفا

طبق گفته کارگردان، انگیزه اصلی برای ساخت دنباله با شخصیت جدید، مقایسه دیدگاه‌های داستانی و سبک‌های گیم‌پلی بود. او می‌گوید، هر دو شخصیت دو روی یک سکه را نشان می‌دهند.

وقتی به خواهر و برادر [به‌عنوان شخصیت‌ها] نگاه کردیم، تقریباً مانند روی دیگر سکه بود. جسی از اسلحه استفاده می‌کند، اما دیلان سلاح نزدیک دارد. وقتی محیط‌های بزرگ را ایجاد کردیم، نسبت به نسخه اصلی، به‌کارگیری مبارزه تیراندازی چالش‌برانگیز بود، زیرا نمی‌خواستیم بازیکنان مجبور باشند برای اجتناب از تیراندازی مدام به پناهگاه بروند. اما با سلاح‌های نزدیک، مبارزه فوراً تهاجمی‌تر شد و شما واقعاً برای کشتن دشمنان می‌روید. این واقعاً دینامیک تجربه‌ی مبارزه در Control را تغییر داد. بنابراین درست به نظر می‌رسید و همچنین برای ما تازگی داشت که چیز جدیدی بسازیم.

تا اینجا، به نظر می‌رسد Control: Resonant دنباله‌ای است که عجیب بودن سری را افزایش می‌دهد و آن را به خیابان‌های پرپیچ و خم و وارونه‌ی منهتن می‌برد. این بازی ظاهری خیره‌کننده دارد و یکی از منابع الهام برای جهت‌گیری خلاقانه آن، انیمه برجسته دهه ۱۹۹۰ Neon Genesis Evangelion بود.

بازی Control: Resonant در سال ۲۰۲۶ برای پی‌سی/مک، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *