تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۷ تیر , ۱۴۰۴
X
بازی Cyberpunk 2077 روی Switch 2 از فناوری DLSS استفاده می‌کند

بازی Cyberpunk 2077 روی Switch 2 از فناوری DLSS استفاده می‌کند

نسخه سوییچ ۲ بازی Cyberpunk 2077 از قابلیت DLSS در هر دو حالت دو حالت دستی و داک پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات

یکی از بزرگترین عناوینی که در روز عرضه کنسول Nintendo Switch 2 روی این کنسول قابل تجربه خواهد بود، بازی Cyberpunk 2077 از استودیوی CD Projekt RED است. تیم دیجیتال فاندری اخیراً موفق شده این بازی را روی کنسول سوییچ ۲ تجربه کند. استودیوی CD Projekt RED تأیید کرده این بازی از DLSS (فناوری ارتقای کیفیت تصویر مبتنی بر یادگیری ماشینی) بهره می‌برد.

استودیوی سی‌دی پراجکت در یک بیانیه‌ رسمی اعلام کرد:

ما از یک نسخه منحصر به فرد DLSS استفاده می‌کنیم که برای سخت‌افزار Nintendo Switch 2 طراحی شده و توسط هسته‌های Tensor شرکت Nvidia پشتیبانی می‌شود. بازی روی سوییچ ۲ در تمام چهار حالت بصری ممکن از DLSS استفاده می‌کند، هم در حالت دستی و هم در حالت داک‌، البته در حالت‌های مختلف تفاوت‌هایی در عملکرد و کیفیت وجود خواهد داشت.

قابلیت DLSS در آستانه‌ی معرفی Switch 2 به‌ عنوان یک راهکار جادویی مطرح می‌شد. در دنیایی که توسعه‌دهندگان تلاش‌ می‌کنند جلوه‌های بصری را تا حد ممکن بهبود ببخشند، اجرای بازی‌ها با رزولوشن Native و عملکرد پایدار اغلب امکان‌پذیر نیست. بنابراین، پردازش در رزولوشن پایین‌تر و استفاده از فناوری‌های ارتقای تصویر (آپ‌اسکیلرها) برای تولید تصویر نهایی، به یک روش رایج تبدیل شده است.

بازی Cyberpunk 2077 روی Switch 2 از فناوری DLSS استفاده می‌کند - گیمفا

قابلیت DLSS نوعی TAA Upscaling است. در این قابلیت، تصویر با رزولوشن پایین‌تر همراه با اطلاعات فریم‌های قبلی دریافت می‌شود تا تصویر نهایی با کیفیت‌تری ایجاد شود. از آن‌جا که کارت گرافیک کنسول Switch 2 دارای هسته‌های یادگیری ماشینی (Tensor Cores) است، استفاده از DLSS در این دستگاه دور از ذهن نبود. استودیوی CD Projekt RED همچنین تأیید کرده است که نسخه‌ی Switch 2 بازی Cyberpunk 2077، در هنگام اتصال کنسول به تلویزیون حالت‌های گرافیکی مختلفی دارد:

حالت کیفیت با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیهحالت عملکرد با نرخ ۴۰ فریم بر ثانیه

در حالت داک، خروجی تصویر ۱۰۸۰p خواهد بود و از دو قابلیت DRS و DLSS استفاده می‌شود. در حالت دستی، با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری دستگاه، تفاوت‌هایی وجود دارد و بازی به صورت‌های زیر اجرا می‌شود:

حالت کیفیت، همچنان خروجی ۱۰۸۰p است و از DLSS نیز برای رسیدن به ۳۰ فریم بر ثانیه استفاده می‌شود.حالت عملکرد، خروجی به ۷۲۰p کاهش می‌یابد و برای رسیدن به ۴۰ فریم بر ثانیه، صفحه‌نمایش در حالت ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد.

همچنین، استودیوی CD Projekt RED در بیانیه‌ای گفته است:

هنگام اتصال کنسول به تلویزیون، در حالت کیفیت، ۳۰fps و در حالت عملکرد، ۴۰fps هدف‌گذاری شده است. در حالت داک، DLSS رزولوشن‌هایی از ۵۴۰p تا ۱۰۸۰p را دریافت و به ۱۰۸۰p آپ‌اسکیل می‌کند.
در حالت دستی که GPU ضعیف‌تر است، DLSS رزولوشن‌هایی از ۳۶۰p تا ۷۲۰p را به ۷۲۰p یا ۱۰۸۰p (بسته به انتخاب حالت کیفیت یا عملکرد) آپ‌اسکیل می‌کند.

دیجیتال فاندری پس از تجربه بازی Cyberpunk 2077 در رویداد Switch 2 در لندن، به افت عملکرد محسوس کنسول به دلیل بار زیاد روی CPU و GPU اشاره کرده است. با این حال، باید توجه داشت که کار روی این نسخه هنوز تمام نشده و تا عرضه‌ی رسمی بازی زمان زیادی باقی مانده است.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است