هوگو مارتین، کارگردان بازی DOOM: The Dark Ages، توضیح داده است که چرا این عنوان از فضای علمی-تخیلی سنتی خود فاصله گرفته و به دنیای فانتزی قرون وسطایی روی آورده است.
DOOM: The Dark Ages به سراغ فضایی خواهد رفت که این فرنچایز علمی-تخیلی به طور معمول از آن پرهیز کرده است، یعنی تم فانتزی قرون وسطایی. هوگو مارتین، کارگردان بازی، در گفتوگو با مجله Edge توضیح داد که id Software تصمیم گرفت به این سبک روی آورد تا تجربهای تاریکتر و هولناک برای بازیکنان خلق کند.
انتخاب تم فانتزی قرون وسطی باعث میشود که DOOM: The Dark Ages سلاحهای جدید و منحصر به فردی معرفی کند که ظاهراً الهام گرفته از ابزارهای شکنجه کلاسیک هستند. از جمله این سلاحها میتوان به میخ ریلی اشاره کرد که بهعنوان چکش و میخ بزرگ توصیف شده است و سلاح دیگری که برای شکستن استخوانها استفاده میشده است.
مارتین توضیح داد:
یکی از دلایلی که ژانر فانتزی را انتخاب کردیم، این بود که میتوانستیم بازی را تاریکتر و مرموزتر به تصویر بکشیم. وقتی به فانتزی قرون وسطی و تاریک فکر میکنید، دستگاههای شکنجه، طنابها، زنجیرها و میخها در ذهنتان خطور مجسم میشوند.
در همان مصاحبه، مارتین درباره ابعاد مراحل بازی DOOM: The Dark Ages نیز توضیح داد. او فضاهایی که بازیکنان میتوانند در آنها جستجو کرده و با گله شیاطین مبارزه کنند را به عنوان بزرگترین فضاهایی که تاکنون توسط id Software طراحی شده است، معرفی کرد.
با وجود اندازه بزرگ این مراحل، مارتین اشاره کرد که بازیکنان از هدر دادن زمان در مناطقی که در آنها با شیاطین نمیجنگند، خوششان نخواهد آمد. او گفت که مدت زمان ایدهآل برای تکمیل هر ناحیه حدود یک ساعت است. با این حال، کسانی که علاقه به تکمیل تمام جزئیات بازی دارند، اگر بخواهند، میتوانند فعالیتهای بیشتری انجام دهند.
مارتین گفت:
من فکر نمیکنم که بخواهید یک مرحله Doom دو ساعت طول بکشد. شما میخواهید تجربههایی خوب و نسبتاً کوتاه داشته باشید. بنابراین مدت یک ساعت، نقطه ایدهآل ما است. البته اگر به تکمیل بازیها علاقه داشته باشید، قطعاً میتوانید زمان بیشتری را در مرحله بگذرانید.
اندازهی این مناطق وسیع به id Software این فرصت را داد تا آزمایشهای زیادی در استفاده از فضا انجام دهد. چنین رویکردی به بازیکنان این امکان را میدهد که در طول بازی DOOM: The Dark Ages تجربهای متنوعتر داشته باشند.
ممکن است مرحله را در فضایی شبیه به یک سیاهچال شروع کنید، سپس در نیمه دوم به بخشی بازتر برسید. ما سعی میکنیم مطمئن شویم که بازیکن تنوع را احساس کند.
مارتین ماه گذشته فاش کرده بود که در مورد شخصیت Doom Slayer در این بازی از نگرش فرانک میلر به بتمن در رمان The Dark Knight الهام گرفته شده است، که با ایدهی بازی در DOOM: The Dark Ages مبنی بر ایجاد تجربهای تاریکتر و هولناک از نحوه استفاده از سلاحها مطابقت دارد. مارتین در این باره اظهار داشت:
کامیک مورد علاقه من که به طور قطعی فکر میکنم یکی از محبوبترینها برای خیلیهاست، The Dark Knight فرانک میلر است. او تصویری از بتمن به نمایش گذاشت که بسیار بزرگ، فوقالعاده و قدرتمند بود، طوری که مثل یک تانک به نظر میرسید، تمام تجهیزات او قدرت را منتقل میکرد. او شگفتانگیز بود و همیشه با خودم گفتم، دوست دارم اسلیری مثل این بسازم؛ اسلیری سنگین و قدرتمند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید