تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۲۵ آبان , ۱۴۰۴
X
بازی Where Winds Meet متهم به تکیه‌ بیش‌ از حد بر هوش مصنوعی برای کنترل شخصیت‌ها شد

بازی Where Winds Meet متهم به تکیه‌ بیش‌ از حد بر هوش مصنوعی برای کنترل شخصیت‌ها شد

علی‌رغم صعود بازی اکشن نقش‌آفرینی Where Winds Meet در جدول فروش استیم، برخی بازیکنان نسبت به حضور گسترده شخصیت‌های کنترل شده توسط هوش مصنوعی در این اثر واکنش متفاوتی نشان دادند.

تبلیغات

اگر نسبت به گسترش استفاده از هوش مصنوعی و پیامدهای احتمالی آن برای استودیوها و نیروهای انسانی حساس هستید، شاید بد نباشد در مورد بازی Where Winds Meet نیز با دقت بیشتری تصمیم بگیرید. این عنوان نقش‌آفرینی رزمی که با ده میلیون پیش‌ ثبت‌نام منتشر شده، اکنون در استیم حدوداً صدها هزار بازیکن دارد. اما به دلیل استفاده از شخصیت‌هایی با واکنش‌های مشابه چت‌بات‌ها، بازخوردهای متفاوتی دریافت کرده است. البته این کار توسعه‌دهنده اشتباه نیست، اما تا حدودی روند بازی را تحت تأثیر قرار داده و دنیای باستانی چین را کمی از اصالتش دور کرده است.

بازی Where Winds Meet پایان سال ۲۰۲۴ در چین منتشر شد و نسخه موبایلش نیز چند هفته بعد عرضه گردید. مدت کوتاهی پس از آن هم شاهد معرفی نسخه جهانیش بودیم. با توجه به وسعت ۲۰ کیلومتر مربعی جهان بازی، تکیه پررنگ چرخه گیم‌پلی بر شخصیت‌هایی با واکنش‌های مشابه چت‌بات‌ها چندان دور از انتظار نیست. این ویژگی، با وجود سرگرم‌ کننده بودنش، برای برخی کاربران ناامید کننده تلقی می‌شود. با این حال امتیاز استیم بازی که تا حدوداً ۱۲ ساعت پس از انتشارش به دلیل مشکلات آنلاین، کات‌سین‌های غیرقابل رد کردن و بخش آموزشی طولانی، پایین آمده بود، اکنون با اتکا به جلوه‌های بصری، فضای هنری و سیستم مبارزات بازی، افزیش یافته است.

بازی Where Winds Meet متهم به تکیه‌ بیش‌ از حد بر هوش مصنوعی برای کنترل شخصیت‌ها شد - گیمفا

واکنش‌ طرفداران در توییتر و ردیت نشان می‌دهد، بازی Where Winds Meet برخلاف مشکلات اولیه، به‌ خاطر استفاده از شخصیت‌های مبتنی بر چت‌بات هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. اکنون بازیکنان پس از گذراندن قسمت آموزشی بازی با این شخصیت‌های نسبتاً بی‌روح سرگرم می‌شوند، اما این موضوع شاید به گفت‌ و گوهایی خارج از فضای تاریخی بازی منجر شود. در این اثر یافتن گروهی از شخصیت‌های عجیب کار دشواری نیست. اکنون با بررسی شبکه‌های اجتماعی متوجه خواهید شد بازیکنان همین شخصیت‌های عبوس و بی روح را به مسیرهایی پیش‌بینی‌ نشده‌ و طنزآمیزی می‌کشانند. این تعاملات موارد عجیبی مانند رپ خواندن با یک مرد بد حال یا تلاش برای گیاه‌خوار کردن یک آشپز را در بر می‌گیرند.

حضور این شخصیت‌ها در Where Winds Meet نشانه‌ای از روند رو‌ به‌ گسترش استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی‌ها است. این روند می‌تواند به کاهش ارزش کار انسانی بینجامد. گفت‌ و گو‌های از پیش طراحی‌ شده، مدت زیادی ستون اصلی عناوین نقش‌آفرینی بوده و توسط استودیوهای بزرگی مثل Larian و Bethesda توسعه یافته است. استفاده از هوش مصنوعی مولد اگر بدون نظارت رها شود می‌تواند کیفیت توسعه بازی‌ها را تهدید کند. طبق تجربه ما در بازی‌های Destiny Rising و InZOI این فناوری شاید بتواند به سرگرمی بیشتر بازیکنان منتهی شود، اما به شرطی که توسعه‌دهندگان درست از آن استفاده کنند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *